خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فروش ۳ میلیارد ریال کتاب در قالب طرح «پاییزه کتاب» در لرستان

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 11:42
خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از فروش سه میلیارد ریال کتاب در قالب طرح «پاییزه کتاب» در این استان خبر داد.
كتاب،بازار،طرح،كتابخواني،لرستان،نشر،استان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین فتایی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتابفروشی‌های عضو طرح «پاییزه کتاب» در لرستان، چهار هزار و ۵۰۷ جلد کتاب به ارزش سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال به را فروش رساندند.
وی گفت: این طرح از ۲۹ آبان ماه تا سوم آذرماه در سطح کشور برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در لرستان ۱۳ کتاب فروشی عضو طرح بودند که سه کتاب‌فروشی در مرکز استان و ۱۰ کتاب‌فروشی در سایر شهرستان‌های استان فعالیت داشتند.
فتایی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود و با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم آورد تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تر تأمین کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش باعث تحرک در رکود فعلی بازار کتاب می‌شود بیان داشت: ترغیب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه برای خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشر از جمله مزایای این طرح در زمینه حمایت و تقویت بازار نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.