خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزش باد شدید در گیلان/ هشدار سطح نارنجی صادر شد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 11:42
رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی وزش بادهای جنوبی و افزایش دما در استان، گفت: هشدار سطح نارنجی صادر شده و شهروندان از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کنند.
گيلان،چهارشنبه،بيني،روز،دادرس،وزش،هواشناسي،باد،شرايط

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.
وی افزود: بنابراین شرایط برای افزایش دما و وزش باد جنوبی تا عصر روز چهارشنبه در استان گیلان فراهم می‌شود.
دادرس با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم که در شدید و یا خیلی شدید دور از انتظار نیست، گفت: در این مدت در نواحی جلگه‌ای برای ساعات صبح و شب شرایط برای وقوع پدیده مه مهیا می‌شود.
مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: همچنین از بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی و وزش باد در گیلان هستیم.
وی با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی شده است، گفت: این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه پایدار است.
دادرس با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا تا روز چهارشنبه در استان گیلان، افزود: هشدار سطح نارنجی صادر شده و احتمال سقوط سازه‌های سست، شاخه‌های درختان، شکستن تابلوهای تبلیغاتی و افتادن بنرها و همچنین آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.
وی با بیان اینکه شهروندان از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها جدا خودداری کنند، تأکید کرد: دستگاه‌های متولی باید تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه یا بحران احتمال را پیش بینی کنند.
مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز از عصر روز چهارشنبه با نفوذ سامانه جدید مواج پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا برای روز پنج شنبه حدود ۲.۵ متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.