خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برخی کشورهای اروپایی دنبال طولانی شدن مذاکرات وین هستند

مشرق | سیاسی | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 11:41
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی کشورهای اروپایی با اراده لازم به وین نمی‌آیند و تنها به دنبال زمینه‌هایی هستند تا این مذاکرات به طول بیانجامد و اجرای برجام نیز به خوبی انجام نشود.
افغانستان،سوالي،وين،مذاكرات،انگليس

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص گفتگوی وزرای خارجی رژیم صهیونیستی و انگلیس اظهار کرد: اینکه وزیر خارجه انگلیس در شب مذاکرات وین با طرفی که از روز اول تلاش می‌کرد برجام را از بین ببرد، گفتگو می‌کند، نشان می‌دهد که در حوزه برخی کشورهای اروپایی، آنها با اراده لازم به وین نمی‌آیند و تنها به دنبال زمینه‌هایی هستند تا این مذاکرات به طول بیانجامد و اجرای برجام نیز به خوبی انجام نشود.
خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درخصوص سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغاسنتان به کابل گفت: سفر نماینده ما به افغانستان در راستای گفتگوهای ما با همه طرف‌های افغانستانی به شمول طالبان بوده است.
وی افزود: شرایط امروز افغانستان از حیث اینکه مردم این کشور در فشارهای اقتصادی هستند، بنابراین ایران نمی‌تواند نسبت به مرم این کشور بی‌تفاوت باشد.
به همین دلیل در همه این روزها تلاش کردیم گذرگاههای خود با افغانستان را باز نگاه داریم.