خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اُمیکرون جهان را در مسابقه زمانی قرار داد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 11:18
اورزولا فن درلاین گفت: با کشف سویه اُمیکرون، جهان در مسابقه زمانی قرار گرفته است.
سويه،اعلام،روز،كرونا،نگران،كشف،بهداشت،كميسيون

رئیس کمیسیون اروپا:
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی از رقابت زمانی جهان برای مقابله هرچه سریعتر با سویه جدید کرونا سخن گفت.
رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در جریان بازدید از «لاتویا» (لتونی) با هشدار در خصوص اینکه دانشمندان چندین هفته برای فهمیدن کامل سویه جدید کرونا زمان لازم دارند، گفت: با کشف سویه جدید، جهان در رقابت زمانی قرار گرفته است.
طبق اعلام مقامات انگلیس، همزمان با کشف موارد بیشتر و بسیج شدن دولت‌های مختلف در سراسر جهان برای پاسخ دهی و رویارویی با سویه اُمیکرون، قرار است نشست فوق العاده‌ای نیز امروز (دوشنبه) با حضور وزرای بهداشت گروه هفت (G۷) برگزار شود.
بر اساس اعلام مقامات انگلیس، طبق قوانین بهداشتی جدید این کشور، ضروری است از آغاز هفته جاری (از امروز دوشنبه) در فروشگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک صورت استفاده شود.
سویه امیکرون که نخستین بار از سوی دانشمندان در آفریقای جنوبی کشف و روز پنجشنبه اعلام شد، زنگ خطر را بخاطر شمار جهش‌های بالاتر به صدا در آورده است.
سازمان جهانی بهداشت این سویه جدید را که نام اصلی آن «B.۱.۱.۵۲۹» است، به عنوان سویه‌ای نگران کننده قلمداد کرده است.
این سازمان روز جمعه اعلام کرده بود شواهد اولیه نشان می‌دهد سویه اُمیکرون می‌تواند خطری فزاینده را در خصوص ابتلای مجدد به کرونا شکل دهد و برخی از جهش‌های شناسایی شده از این ویروس می‌توانند نگران کننده باشند.
«ماریا ون کرخوف» اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد: این سویه دارای جهش‌های زیادی است و برخی از این جهش‌ها دارای ویژگی‌های نگران کننده‌ای هستند.
انتهای پیام/