خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایده‌های لیزر و فوتونیک تا تجاری‌سازی حمایت می‌شوند

ایسنا | دانش و فناوری، اقتصادی، استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 10:30
رییس هیات مدیره مرکز نوآوری لیزر از برگزاری نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک خبر داد و گفت: در این رویداد ایده‌های این حوزه از راه اندازی کسب و کار تا تجاری‌سازی حمایت خواهند شد.
ليزر،رويداد،نوآوري،ايده،مركز،فوتونيك،شركت،شو،محوريت،كارآفرين ...

رییس هیات مدیره مرکز نوآوری لیزر از برگزاری نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک خبر داد و گفت: در این رویداد ایده‌های این حوزه از راه اندازی کسب و کار تا تجاری‌سازی حمایت خواهند شد.
به گزارش ایسنا، نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک به همت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران برگزار می‌شود.
این رویداد در تلاش است تا با دعوت از متخصصین و فعالان اکوسیستم کارآفرینی و کاردان‌های با تجربه، ضمن آگاهی افزایی و انتقال تجربه و وبینارهای منظم آموزشی، دانشجویان را در دو فاز آموزش، تیم سازی و داوری برای شکل دهی مسیر شغلی خود یاری دهد و آنها را برای شرکت در رویداد ایده شو آماده کند.
این رویداد در سطح تمامی مراکز علمی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد و دارای گستره کشوری بوده و تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان و صاحبان ایده در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ضمن یادگیری اصول پایه، راه اندازی کسب و کار از ایده‌های خود را نیز محک بزنند.
دلیل انتخاب حوزه لیزر و فتونیک به عنوان موضوع محوری این رویداد، نقش بی بدلیل لیزر در دنیای آینده و اهمیت این فناوری در صنایع و کسب و کارهای پیش رو است؛ چرا که از این فناوری می‌توان در حوزه‌های نظامی (فاصله یابی دقیق، نشان روی دقیق و ارسال اطلاعات)، کاربردهای پزشکی (جراحی، زیبایی، تشخیص پوسیدگی دندان و درمان سرطان) و کاربردهای صنعتی (پرینترهای لیزری، برش اجسام، ثبت اطلاعات بر روی دیسکها و تصویربرداری) استفاده کرد.
این رویداد با محوریت لیزر و فوتونیک در دو فاز اجرا خواهد شد؛ در فاز اول، شرکت کنندگان می‌بایست در بوت کمپ آموزشی که بین ۶ تا ۱۰ روز خواهد بود، شرکت کنند و در فاز دوم، با تیم سازی و قرار گرفتن منتورها در کنار تیم‌ها، ایده پروری اتفاق خواهد افتاد.
در نهایت ایده‌های برتر مورد داوری قرار گرفته و برترین‌ها ضمن دریافت جایزه، فعالیت خود را به صورت عملی و واقعی با شرکت نوآوری لیزر ایران به عنوان سرمایه گذار اصلی ادامه خواهند.
دکتر جهانبخش مشایخی، رییس هیات مدیره مرکز نوآوری لیزر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توسعه مراکز نوآوری و رشد در کشور، افزود: توسعه نوآوری و رشد ایده‌ها از اهداف این مراکز است و مرکز نوآوری لیزر و فوتونیک تلاش دارد که ایده‌های حوزه‌های لیزر، اپتیک و فوتونیک را پذیرش کند و مورد حمایت قرار دهد.
وی ایجاد اشتغال زایی و رشد شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه را از اهداف این اقدام نام برد و اظهار کرد: نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک که به همت دانشکده فنی شمسی پور برگزار می‌شود، با اهدافی چون گسترش فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها و تشکیل زیست‌بوم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری همراه است.
مشایخی برگزاری این رویداد را با همکاری مرکز نوآوری لیزر، دانشکده فنی شمسی‌پور و مرکز ملی علوم و فنون لیزر عنوان کرد و یادآور شد: در قالب این رویداد از صاحبان ایده در این حوزه حمایت خواهد شد.
رییس هیات مدیره مرکز نوآوری لیزر با اشاره به روند برگزاری رویداد ایده‌شو، توضیح داد: بعد از ارسال ایده‌ها، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت از تیم‌های برتر حمایت خواهد شد.
وی زمان ثبت نام در این رویداد را تا ۱۲ آذرماه ذکر کرد و ادامه داد: روز ۱۰ دی مراسم اختتامیه این رویداد برگزار خواهد شد و تیم‌های برتر معرفی خواهد شد.
به گفته وی به ایده اول مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، ایده دوم مبلغ ۸۰ میلیون ریال و به ایده سوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال اعطا خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن تیم‌ها از تسهیلات بلاعوض مرکز نوآوری لیزر ایران به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در کنار حمایت‌های تخصصی این مرکز و دانشگاه جهت تجاری‌سازی ایده برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام