خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت‌های مداحان قم می تواند در سطح کشور تاثیر گذار باشد

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 07 آذر 1400 - 15:23
هیئت رئیسه کانون مداحان استان قم با حجت الاسلام روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار کردند.
فرهنگي،قم،شهر،تبليغي،تبليغات،دفتر،مداحان،مداحي،روستا،بيت

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت رئیسه کانون مداحان استان قم با حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام روستا آزاد مدیحه سرایی در رثای اهل بیت را از امور مهم تفکر شیعی برشمرد و گفت: موضوع مداحی، سرودن شعر، برگزاری جلسات در تفکر شیعی و در مکتب اهل بیت علیهم السلام از قدیم نقش بی‌بدیل و بسیار مؤثری داشته است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در زمان ائمه معصومین مداحان و شاعرانی که در رثای اهل بیت شعر می‌سرودند مورد تکریم و توجه خاص آن بزرگواران قرار می‌گرفتند.
وی در ادامه افزود: مداحان در شهر قم و با محوریت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به لحاظ اثر گذاری و اثر بخشی از نفوذ بالایی برخوردارند که آثار فعالیت‌های آنان به سرعت در سطح کشور قابل مشاهده می‌باشد.
حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به اهمیت و تأثیر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهر قم اظهار داشت: محوریت و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهر قم به ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال اخیر یا به تأسیس حوزه علمیه در این شهر مربوط نمی‌شود بلکه قدمت فعالیت‌های فرهنگی در شهر قم به حضور شاگردان اهل بیت علیهم السلام باز می‌گردد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در جلسه دیدار مسئولین دفتر تبلیغات با رهبر معظم انقلاب، ایشان پرداختن به امور فرهنگی در شهر قم را از اولویت‌های فعالیت فرهنگی دانستند و موضوع مداحی نیز یکی از امور فرهنگی می‌باشد که توجه به آن می‌تواند تأثیر بسزایی در سطح کشور داشته باشد.
روستا آزاد رسیدگی به مسأله آموزش مهارت مداحی و توجه به محتوای آن را امری مهم برشمرد و بیان کرد: مجموعه دفتر تبلیغات با ظرفیت مرکز آموزش‌های کاربردی، آمادگی کامل جهت ارائه مباحث آموزش مهارتی و محتوایی در عرصه مداحی به صورت حضوری و مجازی برای مداحان کل کشور و به ویژه قم را دارد.