زمینه استفاده از کمکهای دولت در احداث خط 4 قطارشهری مشهد فراهم شد- اخبار خراسان رضوی - اخبار استانها تسنیم
گروه استانها- معاون شهردار مشهد گفت: با تائید مطالعات خط چهار از سوی وزارت کشور و اخذ مجوز تبصره 777 امکان استفاده از کمکهای دولتی شامل اوراق مشارکت وغیره برای خط چهار مترو مشهد فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، بهنقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، خلیلالله کاظمی با اشاره به صحبتهای مهدی جمالینژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در رابطه با تصویب مطالعات امکانسنجی خط چهار مترو در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور اظهار داشت: براساس تاکید وزارت کشور از سال 99 اجرای خطوط ریلی نیاز به اخذ مجوز تبصره 777 دارد.
وی افزود: پیش از این شهرهای بزرگ کشور براساس طرحهای جامع و تفصیلی خود اقدام به تعریف و مطالعه خطوط ریلی میکردند که وزارت کشور در برخی شهرها بدون توجه به میزان جمعیت و وسعت خود اقدام به تعریف خطوط ریلی میکرد، برهمین اساس برای رفع این ناهماهنگی، اخذ مجوز تبصره 777 مدنظر قرار گرفت.
معاون عمران حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداریهای شهرهای بزرگ کشور باید مطالعات خطوط ریلی، اتوبوس، تاکسی و درمجموع حملونقل عمومی خود را در بستهای تهیه و در طرح جامع و تفصیلی شهرهایشان جانمایی و آن را برای تایید و اخذ مجوز تبصره 777 به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال کنند، در غیر اینصورت از کمکهای دولت بهرهمند نخواهند شد.
کاظمی ادامه داد: برهمین اساس مطالعات خط چهار پس از تصویب در کمیته هماهنگی ترافیک مشهد (همتا) برای اخذ مجوز تبصره 777 به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال و در جلسهای که با حضور مهدی جمالینژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، این مطالعات تایید و خط چهار مجوز تبصره 777 را اخذ کرد که براین اساس میتواند از کمکهای دولتی مانند انتشار اوراق مشارکت استفاده کند.
همچنین کیانوش کیامرز مدیرعمل شرکت قطار شهری مشهد اظهار داشت: تا سال 99 اجرای خطوط ریلی نیاز به اخذ تبصره 777 نداشت اما از سال 99 که ما خط چهار مترو مشهد را آغاز کردیم وزارت کشور شهرها را برای احداث خطوط مترو ملزم به دریافت مجوز تبصره 777 کرد.
وی اضافه کرد: برهمین اساس و برای استفاده از کمکهای دولتی مطالعات خط چهار که توسط دو مشاور تخصصی تهیه شده بود پس از طی مراحل تصویب در شورای هماهنگی ترافیک شهر مشهد و اخذ مجوزهای پدافند غیرعامل و زیست محیطی و همخوانی با حمل ونقل عمومی شهر به وزارت کشور ارسال شد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: این مطالعات در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور که در تاریخ سوم آذر ماه 1400 با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و پلیس راهور کشور، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد و معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شرکت قطار شهری مشهد برگزار شد، بررسی و به تصویب رسید.
وی افزود: با تصویب مطالعات خط چهار، مجوز تبصره 777 اخذ و برای احداث این خط می توانیم از تسهیلات دولتی، انتشار اوراق مشارکت و اخذ ماده 23 جهت تامین مالی خط چهار استفاده کنیم.
انتهای پیام/281/ ز