خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 08 آذر 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دود گزارش سیگاری «فوتبال برتر» در چشم سیما/«دورهمی» معلق می‌ماند؟

مهر | فرهنگی و هنری، ورزشی | پنجشنبه، 04 آذر 1400 - 14:59
مهران مدیری و حاشیه‌های سخنانش در جشن حافظ، رقم دستمزد نجومی و غیبت «دورهمی»، حواشی گزارش «فوتبال برتر»، سهم کم تیزرهای سینمایی از آنتن و پایان «سرجوخه» از اخبار مهم این هفته بود.
فيلم،تلويزيون،هفته،تلويزيوني،نمايش،سيما،شبكه،خبري،فوتبال،برن ...

خلاصه خبر

چهره هفته؛ مهران مدیری
مهران مدیری طی یکی دو هفته گذشته چندین بار خبرساز شد که هر یک از این خبرها هم مرتبط با یکی از پروژه‌های او در سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بوده است.
به ویژه که پیش از این هم مهران مدیری درگیر سریال «خاتون» بوده و همچنین پروژه‌هایی هم از این پس دارد و فعلاً خبری از تولید مجموعه نیست.
حاشیه هفته؛ پخش تصاویر غیرعرف و عجیب از تماشاگران فوتبال
این اولین حضور تماشاگران در ورزشگاه بود و «فوتبال برتر» هم تلاش داشت ضمن این آیتم به پروتکل‌ها اشاره کند.
با این حال آیتم بیشتر با یک موسیقی هیجانی که برخی هم آن را به موسیقی‌هایی از نوع مستند «شوک» تعبیر کردند همراه شد.
باید دید این بار واکنشی نسبت به این ماجرا نشان می‌دهد و قرار است نسبت به تماشاگران فوتبال و مخاطبان خود دلجویی داشته باشد یا خیر.
سینمایی‌ها این روزها انواع جشن‌های سینمایی را دارند که در دسته بندی‌های مختلف مستند، داستانی، فیلم کوتاه برگزار می‌شود و همچنین خود فیلم‌های سینمایی در جشن‌های مرتبط سینمایی و غیرسینمایی مورد ارج و قرب قرار می‌گیرند.
فیلمی که درباره یکی از قهرمانان ملی و میهنی است و اتفاقاً ساختار خوبی هم دارد و با توجه به فضای غیرتجاری و عامه پسند فیلم هم توانسته است مخاطبانی را به سینما جذب کند.
بخشی از این جذب مخاطب هم می‌تواند به همین نمایش مکرر تیزرهای سینمایی آن از تلویزیون و شبکه‌های مختلف سیما ارتباط داشته باشد که حتماً اتفاق ویژه‌ای است.
نه تنها مخاطبان را متوجه باز بودن سالن‌های سینمایی می‌کند بلکه به آنها قدرت انتخاب می‌دهد تا در این روزهای گرانی و سختی معیشت حداقل تفریحی کم هزینه تر برای خود اختصاص دهند و به سینما بروند.
با این حال سهم سینمای ایران از تبلیغات تلویزیونی نه تنها چشمگیر نیست که می‌تواند در یک تعامل گسترده‌تر مخاطب بیشتری را روانه سالن‌های سینمایی کند.
به ویژه که بخشی از این فیلم‌ها چندان هم نمی‌توانند حساب ویژه‌ای روی شبکه‌های اجتماعی یا دیگر بسترهای مجازی برای تبلیغ باز کنند چون مخاطبشان در رده سنی کودک و نوجوان است و بهترین تبلیغ چه برای پدر و مادرهایشان و چه خودشان همین تلویزیون و رسانه ملی است.
پیشنهاد هفته؛ پایان «سرجوخه»
سریال «سرجوخه» طی هفته آینده به پایان می‌رسد و این روزها غیر از «پلاک ۱۳» تنها سریال تلویزیونی است که روی آنتن می‌رود و دیگر شبکه‌های سیما یا مجموعه‌ای ندارند یا بازپخش آثار دیگر را روی آنتن فرستاده‌اند.
بیکاری، روابط میان فردی دختران و پسران، ازدواج و… سوژه روز بسیاری از سریال‌های تلویزیونی است اما «سرجوخه» همین بستر کلی را به اتفاقات ملتهب تری در جامعه امروز برده است و برای اولین بار بلاگرها را هم که بخش عمده پدید آمدن آنها با آسیب‌های اجتماعی پیوندی ریشه‌ای دارد به قصه آورده است.
پدیده‌ای که تلویزیون معمولاً نسبت به آن کم کاری کرده است و پرداخت در بخش‌های خبری هم بیشتر باعث گارد گرفتن مخاطب در مقابل آن شده است.
بلاگرها البته بخشی از داستان «سرجوخه» هستند و قصه روایتی موازی در چند بخش را در این مدت پیش برده است که امشب می‌توان خلاصه‌ای از قسمت‌های گذشته را دید و این هفته هم به تماشای پایان بندی این قصه‌ها نشست.
سریال «سرجوخه» هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.