خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 30 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند و کارشناس نیست

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 18 آبان 1400 - 15:41
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی برای کسی کارمند و کارشناس تربیت نمی‌کند بلکه کارآفرین خلق می‌کند تا شرکت ایجاد کند و از فارغ التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها به کارگیری کند.
علمي،كاربردي،دانشگاه،كارآفرين،مهارت،مراكز،كسب،اميد،تربيت،بيكار

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی برای کسی کارمند و کارشناس تربیت نمی‌کند بلکه کارآفرین خلق می‌کند تا شرکت ایجاد کند و از فارغ التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها به کارگیری کند.
دکتر «محمدحسین امید» در مراسم نکوداشت دانشجویان نوورود مراکز علمی کاربردی ایلام به جمعیت بالای بیکار فارغ التحصیلان در استان ایلام اشاره و اظهار کرد: در کنار مشکلات اقتصادی کشور باید به تربیت کسانی توجه کرد که هدفمند، خلاق، صاحب ایده و کارآفرین باشند و دانشگاه علمی کاربردی این بار را به دوش کشیده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ۹۵ تا ۹۹ تغییر رویه داد و با در پیش گرفتن سیاست توسعه‌ای و کیفی و همچنین اصلاح ساختار و تقویت زیر ساخت‌ها به جایی رسید که الان مدعی تربیت نیروی کارآفرین و خلاق است که برای تحقق این امر نیز از بین ۱۰۰ هزار مدرس به ۲۵ هزار مدرس براساس شاخص‌های معتبر رسید و در واقع در این ۵ سال به‌روز شدیم.
امید به راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز نوآوری در ۵ ساله اخیر اشاره کرد و تاکید کرد: در سال جاری ۱۰۰ واحد نوآور دیگر احداث و ۳۰۰ رویداد معتبر برگزار شده و از ایده‌های مختلف، تعدادی توان جذب اسپانسر را پیدا کرده و کارآفرین شده‌اند که این به معنای تحقق ماهیت دانشگاه از علم محوری به مهارت محوری است.
وی تاکید کرد: مراکز علمی کاربردی برای کسی کارمند و کارشناس تربیت نمی‌کند بلکه کارآفرین خلق می‌کند تا شرکت ایجاد کند و از فارغ التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها به کارگیری کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به گذر ۲۰ ماه از دوران شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: درست است که به زیرساخت‌های قوی از حیث کلاس‌های مجازی رسیدیم اما می‌دانیم مهارت در محیط دانشگاه و به صورت حضوری کسب می‌شود چرا که فضای مجازی قوانین علم را یاد می‌دهد اما علمی که در حضور کسب می‌شود تبدیل به مهارت می‌شود.
امید خطاب به دانشجویان گفت: در استان ایلام نیاز به کسب مهارت، نیازی اساسی است، بنابراین شرایط پیش آمده را از دست ندهید و علاوه بر کسب مهارت با حضور در مراکز نوآوری به ایجاد کسب و کار کمک کنید.
امید تاکید کرد: دانشجویان اگر بخواهند شرایط دانشگاه را درست در اختیار بگیرند باید مطالبه‌گر و پرسشگر باشند تا در راستای تبدیل علم به ثروت از خدمات و زیرساخت‌های موجود به نفع خود بهره بگیرند.
انتهای پیام