خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 25 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه‌ای هستیم

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 15 آبان 1400 - 15:13
یک استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در مناسبات بین فردی شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه ای در کار و تعامل بین کارفرما و کارمندان هستیم.
اخلاق،عوامل،اخلاقي،كسب،رفتار،اقتصادي،حرفه،جلسه،تعامل،موانع،م ...

ایسنا/فارس یک استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در مناسبات بین فردی شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه ای در کار و تعامل بین کارفرما و کارمندان هستیم.
احمد الهیاری شنبه 15 آبان در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس که موضوع چالش ها و موانع زیست اخلاقی در کسب و کار و نقش اخلاق مداری در سازمان ها و کسب و کارها برگزار شد، گفت: زندگی شخصی و کاری افراد در خصوص بروز و ظهور افعال و رفتار اخلاقی در جامعه از یکدیگر جدا نبوده و متاثر از یکدیگر است.
وی افزود: منابع انسانی در تمام ارکان سازمان، اجتماع و در تمام ابعاد زندگی شخصی و کاری حائز اهمیت است و باید به منابع انسانی و تعاملات بین افراد در محیط کار و سازمان و نحوه رفتار مدیران و صاحبان مشاغل با نیروهای خود، پرداخته شود.
الهیاری همچنین موضوعاتی نظیر موانع زیست اخلاقی در کسب و کار، برداشت ها از مفهوم اخلاق حرفه‌ای و عوامل فردی موثر در بروز رفتار اخلاقی، آغاز و با معرفی عوامل و تشریح عناصر اصلی در بروز رفتار و اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار و تعاملات بین فردی، را مطرح کرد.
وی اضافه کرد: موانع و عوامل موثر در زیست اخلاقی شامل شیوه تعریف اخلاق، عوامل سازمانی و عوامل فردی است، و در بسیاری از مواقع برخی از بی اخلاقی ها ناشی از برداشت های ناصحیح از مفهوم اخلاق حرفه ای(شامل هنجار های شغلی، مسئولیت های حرفه ای، قوانین و مقررات و....) است که بی تاثیر از مشغله و دغدغه های افراد در زندگی شخصی که باعث افزایش یا کاهش بروز چنین رفتار هایی در محیط های کاری می شود، نیست.
عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: امروزه اخلاق کسب و کار و مشتری مداری اهمیت فراوانی پیدا کرده و مشتری و مخاطبان هر واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی به عنوان مزیت رقابتی برای واحدها و بنگاه های اقتصادی تبدیل شده است.
صلاح‌الدین ایزدفر با اشاره به اینکه در صورت نبود تعامل بین عوامل ساختارهای اجتماعی و اقتصادی به نتایج اخلاقی و اقتصادی نمی‌رسیم، ادامه داد: لازم است با ایجاد تعامل در بین تمامی ارکان و بخش ها، تصمیمات و سیاستگذاری ها با توجه به همه بخش های اجتماعی و اقتصادی انجام شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه عوامل سازمانی (بروکراسی ساختاری، مدیریت فرهنگ ، نوع راهبرد و قوانین و نظام های مدیریتی) و عوامل فردی(هوش، نگرش های شغلی و ادراک و اختلال های شخصیتی و...) موثر و دخیل در بروز رفتار و اخلاق حرفه ای، به بحث و بررسی گذاشته شد و حاضران در جلسه و شرکت کنندگان به شکل غیرحضوری نیز، سئوالات خود را در این زمینه مطرح کردند.
انتهای پیام