فرسودگی تحصیلی نتیجه عوامل تنشزای محیط است
یک دکترای روانشناختی تربیتی گفت: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنشزای محیط تحصیلی است.

یک دکترای روانشناختی تربیتی گفت: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنشزای محیط تحصیلی است.
دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنشزای محیط تحصیلی است.
وی اضافه کرد: این فرسودگی به سرعت ظاهر نمیشود بلکه در طولانی مدت در افراد و در رابطه با تحصیلاتشان ظهور مییابد و اگر دانشجویان د رهمان وضعیت به تحصیل خود ادامه دهند، این فرسودگی به صورت پایدار و دائمی باقی خواهد ماند.
ویسکرمی ادامه داد: یکی از عوامل که با فرسودگی تحصیلی رابطه دارد، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تنظیم هیجان فرآیندی است که از طریق آن افرا هوشیارانه تعیین میکنند که چه هیجانی داشته باشند و چه وقت آنها را تجربه و ابراز میکنند.
وی افزود: به این صورت افرادی که مدام خود را سرزنش میکنند و هر اتفاق کوچکی را فاجعهآمیز میگندازند در یک سمت طیف قرار میگیرند و در مقابل افرادی که پذیرش بالایی دارند، مثبتاندیش هستند و دیگران را سرزنش نمیکنند و در سمت دیگر طیف هستند.
ویسکرمی گفت: مفهوم تنظیم هیجانی مفهومی است بسیار گسترده و فرآیندهای تنظیمی بیشماری را در برمیگیرد.
انتهای پیام