سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرسودگی تحصیلی نتیجه عوامل تنش‌زای محیط است

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1398 - 10:40
یک دکترای روانشناختی تربیتی گفت: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنش‌زای محیط تحصیلی است.
فرسودگي،تحصيلي،تنظيم،عوامل،قرار

یک دکترای روانشناختی تربیتی گفت: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنش‌زای محیط تحصیلی است.
دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنش‌زای محیط تحصیلی است.
وی اضافه کرد: این فرسودگی به سرعت ظاهر نمی‌شود بلکه در طولانی مدت در افراد و در رابطه با تحصیلات‌شان ظهور می‌یابد و اگر دانشجویان د رهمان وضعیت به تحصیل خود ادامه دهند، این فرسودگی به صورت پایدار و دائمی باقی خواهد ماند.
ویسکرمی ادامه داد: یکی از عوامل که با فرسودگی تحصیلی رابطه دارد، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تنظیم هیجان فرآیندی است که از طریق آن افرا هوشیارانه تعیین می‌کنند که چه هیجانی داشته باشند و چه وقت آنها را تجربه و ابراز می‎کنند.
وی افزود: به این صورت افرادی که مدام خود را سرزنش می‌کنند و هر اتفاق کوچکی را فاجعه‌آمیز می‌گندازند در یک سمت طیف قرار می‌گیرند و در مقابل افرادی که پذیرش بالایی دارند، مثبت‌اندیش هستند و دیگران را سرزنش نمی‌کنند و در سمت دیگر طیف هستند.
ویسکرمی گفت: مفهوم تنظیم هیجانی مفهومی است بسیار گسترده و فرآیندهای تنظیمی بی‌شماری را در برمی‌گیرد.
انتهای پیام