تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش وپرورش/برخی مطالب کاربرد ندارد
همدان - رئیس ستاد اقامه نماز کشور تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه را خواستار شد و گفت: برخی مطالب به درد جایی نمیخورد و باید بیشتر به مباحث کاربردی پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در جمع فرهنگیان همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان، اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همدان، خطاب به حاضران عنوان کرد: معلمی شغل خداست و خداوند بزرگ، معلمی بی همتاست لذا شما باید قدر خودتان را بدانید و با تمام توان به دنبال کسب مهارتهای لازم برای حرفه معلمی باشید.
وی با بیان اینکه به دنبال مهارت شغل میآید؛ پول میآید؛ ازدواج میآید؛ بچه میآید؛ مسکن هم میآید، گفت: باید به دنبال کسب مهارت رفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه را خواستار و یادآور شد: مطالبی در بعضی از کتابها وجود دارد که به درد جایی نمیخورد و باید بیشتر به مباحث کاربردی پرداخته شود تا مشکلی را حل و نیاز جوانان را برطرف کند.
ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شود حجت الاسلام قرائتی گفت: ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شود.
وی معلم را یک هنرمند توصیف و عنوان کرد: حرکات بدن و تناسب آن با گفتمان یک معلم، وضعیت ظاهری شامل پوشش و لباس، روان صحبت کردن، وقت شناسی، دلسوز بودن و بسیاری از موارد دیگر را برای یک معلم ضروری می دانم و باید قالبهایی که به درد نمیخورند؛ شکسته شود و جای آنها به موارد کاربردی داده شود.
وی توجه به مطالعه و ضرورت افزایش سرانه آن بین معلمان را مورد تاکید قرار داد و با استناد به آیات و روایات، شرح مفصلی از آن ارائه داد.
وی بر انس با قرآن تاکید و یادآور شد: هر چیزی که خدا خلق کرده در جای خودش نمره ۲۰ میگیرد اما اگر از جای خودش خارج شود کاربردش تغییر میکند و امکان دارد دیگر قابلیت قبل را نداشته باشد.
تلاش برای افزایش مهارتهای مورد نیاز زندگی
حجت الاسلام قرائتی تلاش برای افزایش مهارتهای مورد نیاز زندگی و معلمی، جدی گرفتن تعلیمات قرآنی، بروز بودن و مطالعه مستمر و استفاده از اوقات فراغت را نیز مورد تاکید قرار داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک ایام، برگزاری برنامههای این چنینی را عامل وحدت و نزدیک شدن دلها دانست و بر برگزاری سه شنبههای مهدوی تاکید کرد.
علیرضا علی صوفی حجت الاسلام قرائتی را یک معلم واقعی و نمونه برشمرد و به نقل از شهید مطهری افزود: چنانچه علما را به سه دسته تقسیم و در شرح آنها سخن به میان آوریم؛ دسته اول آنهایی هستند که علم را کسب میکنند و همانند ضبط صوت ارائه میدهند؛ دسته دوم، علم و دانش کسب شده خود را همانند پیله به دور خود می تنند و در نهایت گرفتار آن میشوند و دسته سوم که حاج آقا قرائتی هم شامل آنها میشود؛ علم را کسب کرده و با هنرمندی در اختیار مخاطبان خود قرار میدهند.
علی صوفی، شیوا و فصیح سخن گفتن حجت الاسلام قرائتی را الگوی مناسبی برای نو معلمان ذکر و عنوان کرد: کلاس درس وی روحیه پرسشگری، قوه تعقل و تفکر را در مخاطب تقویت میکند و تکیه و بهره مندی از قرآن و عترت ویژگی این معلم است که از ابتدا معلم بوده و معلم هم باقی ماند.