خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 10 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جدیدترین نظرسنجی صدا و سیما/ برنامه‌های ورزشی در فهرست پرمخاطب‌های تلویزیون قرار گرفتند

تسنیم | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 آبان 1400 - 21:53
نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره برنامه‌های مهرماه تلویزیون نشان می‌دهد 78.4 درصد مردم در این ماه بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.
شبكه،سيما،برنامه،فوتبال،دايره،طلايي،نظرسنجي

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره برنامه‌های شاخص سیما در مهرماه 1400 نشان می‌دهد 78.4 درصد مردم در این ماه بیننده تلویزیون بوده‌اند.
نتایج این نظرسنجی از افراد بالای 12 سال و بالاتر و در تهران و 30 شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده است.
در روزهایی که تلویزیون گویی منتظرِ دو برنامه‌ پربیننده‌اش "خندوانه" و "دورهمی" است، پربیننده‌های این ماه را ورزشی‌ها تشکیل می‌دهند.
تا جائیکه 5 برنامه ورزشی در فهرست 10 برنامه پرمخاطب قرار گرفتند؛ دایره طلایی (مسابقه کشتی قهرمانی جهان)، فوتبال برتر، مسابقات کشتی قهرمانی جهان و گزارش ورزشی.
مستند حیات وحش، سمت خدا، ایرانگرد و سیم آخر هم جزو برنامه‌های دیگری‌اند که در سیما طرفداران بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌ها داشتند.
همچنین "خندوانه" تکراری یا به تعبیر شبکه نسیم «منتخب خندوانه» هم در لیستِ پربیننده‌های تلویزیون قرار گرفته است.
در ادامه گزارش نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما آمده است: براساس متغیرهای جمعیت‌شناختی، زنان بیشتر از مردان برنامه «سمت خدا» و مردان بیشتر از زنان برنامه‌های «فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال)» و «دایره طلایی» شبکه سه و «مسابقات کشتی قهرمانی جهان» شبکه ورزش را تماشا کرده‌اند.
طبق این پژوهش، بر اساس متغیرهای جمعیت‌شناختی به لحاظ سن هم افراد 50 سال و بالاتر، برنامه «سمت خدا» از شبکه سه و برنامه «ایرانگرد» از شبکه یک سیما و افراد 12 تا 18 سال برنامه‌های «فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال)» و «دایره طلایی» شبکه سه سیما و برنامه «حیات وحش» شبکه مستند و «منتخب خندوانه» شبکه نسیم را بیشتر از دیگر گروه‌های سنی دیده‌اند.
این پژوهش نشان می‌دهد 22.9 درصد مردم از طریق اینترنت بیننده تکرار برنامه‌های سیما بوده‌اند.
همچنین 21.2 درصد هم حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام/