افزایش فروش با راهاندازی فروشگاه آنلاین
امروزه با روی کار آمدن اینترنت و فناوریهای نوین در برقراری ارتباطات از دیگر روشهای قدیمی فروش بازدهی لازم را ندارند و نمیتوان با استفاده از آنها کسب و کار خود را به شیوههای موثر ارتقا داد.

امروزه با روی کار آمدن اینترنت و فناوریهای نوین در برقراری ارتباطات از دیگر روشهای قدیمی فروش بازدهی لازم را ندارند و نمیتوان با استفاده از آنها کسب و کار خود را به شیوههای موثر ارتقا داد.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروش گستران، در اینجا سایتهای فروشگاهی با اتصال به اینترنت و دسترسی به بازارهای گسترده جهانی به کمک افراد و صاحبان کسب و کار آمده است.
در این مقاله به روشهای افزایش فروش محصولات با راهاندازی فروشگاه آنلاین خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی به مکانی مجازی گفته میشود که صاحبان کسب و کار خدمات و محصولات خود را در آن جا به صورت آنلاین و اینترنتی به مشتریان و کاربران عرضه مینمایند و پس از دریافت بهای آن، محصول را به مشتری ارسال میکنند.
اولین بار این نوع از فروشگاهها در سال ۱۹۹۱ میلادی به وجود آمد.
بنیانگذاران این مدل از فروش و تجارت الکترونیک برنرزلی بوده است.
همگام با روی کار آمدن فروشگاههای آنلاین در سال ۱۹۹۴ میلادی بانکداری الکترونیک نیز به وجود آمد و توانست به رشد این فروشگاه ها کمک شایانی نمایند.
بطور کلی میتوان گفت قریب بر ۲۵ سال است که فروشگاههای اینترنتی در جهان شروع به فعالیت نمودهاند.
در ایران نیز ورود وب و روی کار آمدن اتصالات اینترنتی را میتوان مربوط به سال های ۱۳۷۰ تا سال های ۱۳۸۰ دانست.
فروشگاههای اینترنتی را میتوان به طور کلی به سه دسته تقسیم نمود، دسته اول شامل فروشگاههایی میشود که عرضه محصولات و خدمات در آنها صورت ملموس و فیزیکی دارند و خریدار پس از پرداخت قیمت درج شده برای محصول از طریق درگاههای بانکی آنلاین، محصول خریداری شده را توسط پیک و یا اداره پست پس از طی چند ساعت یا چند روز تحویل میگیرد.
دسته دوم نیز شامل آن دسته از فروشگاههای اینترنتی میباشد که در آن خدمات و محصولات صورت غیرفیزیکی و ناملموسی را دارا هستند و خریدار پس از پرداخت قیمت درج شده از طریق درگاههای پرداختی آنلاین، محصول خریداری شده را با استفاده از لینک دانلود بارگیری مینماید.
مزایای فروش اینترنتی:
دسترسی به خدمات و محصولات به صورت ۲۴ ساعته
ارائه تصویر بهتر از کسب و کارها و شرکت های فروشگاهی
ارائه خدمات با کیفیت بیشتر
هزینه بسیار کمتر راهاندازی سایت فروشگاهی نسبت به راهاندازی فروشگاههای حضوری
دسترسی به خدمات محصولات مقرون به صرفه
از بین رفتن واسطهها و فاصله بین مشتریان و فروشندگان
دسترسی به بازارهای جهانی گستردهتر
افزایش سرعت پاسخدهی و برطرف کردن احتیاجهای مشتریان
صرفهجویی در زمان
جذب مشتریان بیشتر
عرضه محصولات و خدمات بر حسب میزان تقاضا
حذف هزینههای اضافی نظیر هزینههای مرتبط با سوخت و حمل و نقل
راهاندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیاز به فضای زیاد و تهیه مکان ندارد
کاهش هزینههای مرتبط با بازاریابی
راهکارهای افزایش فروش در سایتهای فروشگاهی:
● استفاده از سئو در سایت فروشگاهی: یکی از روشهای کارآمد در افزایش میزان فروش و جلب مشتریان زیاد استفاده از سئو میباشد.
با استفاده از سئو میتوانید وب سایت خود را در رده بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو در صدر جدول قرار دهید.
این امر موجب افزایش نرخ بازدید سایت شما و در نتیجه افزایش میزان کاربران و فروش محصولات میشود.
● افزودن امکانات قابل توجه به سایت فروشگاهی: اگر میخواهید کاربران بیشتری به سایت تان مراجعه کنند امکانات آن را جهت راحتی کاربران افزایش دهید.
در این راه اگر خودتان دانش و آگاهی کافی ندارید میتوانید از طریق سفارش سایت فروشگاهی به افراد متخصص و با تجربه این امکانات را به فروشگاه آنلاینتان بیافزایید.
● به کاربران مشاوره رایگان بدهید: کاربران فروشندههایی را میپسندند که به آنها در امر خرید مشاوره بدهند و آنها را در خرید بهتر با توجه به نیازشان یاری کنند.
سعی نمایید با صداقت اطلاعات محصول را به مشتری بگویید، چه نقاط قوت محسوب و چه نقاط ضعف آن را.
● درگاه های پرداخت فروشگاه آنلاین تان را بهینه و ایمن کنید: درگاه پرداختی را برای پرداخت وجه انتخاب کنید، که علاوه بر داشتن سرعت بالا در لود شدن، مراحل پرداخت آن به صورتی باشد که افراد با کمترین سطح سواد بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند.
نکته حائز اهمیت دیگر در انتخاب درگاههای پرداخت ای امنیت و ایمنی است.
حتماً درگاهی را انتخاب کنید که حافظ اطلاعات مالی و شخصی کاربران باشد.
سخن آخر:
افزایش فروش در سایتهای فروشگاهی همواره نیازمند خلاقیت و ارائه ایدههای نوین میباشد و موارد یاد شده در بالا تنها نمونه از روشهای افزایش فروش است.
در طراحی سایت فروشگاهیتان نیز سعی نمایید از شرکتها و افرادی کمک بگیرید که تجربه لازم و مهارت کافی را داشته باشند.
قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بسته به امکاناتی که دارد و شما میخواهید روی سایتتان پیاده شود متفاوت خواهد بود.
این را در نظر داشته باشید هزینه کردن برای سایت ولخرجی نیست، بلکه امری کمککننده برای رسیدن به هدف میباشد.
انتهای رپرتاژ آگهی