خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تنها ۲۷ درصد انگلیسی‌ها از توافق تجاری با عربستان حمایت می‌کنند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 01 آبان 1400 - 14:24
طبق نظرسنجی جدید دپارتمان تجارت بین الملل انگلیس، اکثر انگلیسی‌ها از توافق تجاری با عربستان رضایت ندارند.
انگليس،عربستان،تجاري،نظرسنجي،الملل،دپارتمان،مراتب

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، بر اساس آمار و ارقام دولتی که اخیراً منتشر شده است، کمتر از یک سوم انگلیسی‌ها از معاملات تجاری انگلیس با عربستان حمایت می‌کنند.
نظرسنجی انجام شده از سوی دپارتمان تجارت بین الملل انگلیس، در اوایل سال جاری نشان داد که تنها ۲۷ درصد مردم انگلیس از توافق تجاری با عربستان حمایت می‌کنند.
در صورتی که این تمایل برای سایر کشور‌ها به مراتب بالاتر از این رقم است.
پس از خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس از سوی عربستان، دید مردم انگلیس به این کشور و توافق تجاری با آن به مراتب کاهش یافته است.
این چهارمین نظرسنجی دپارتمان تجارت بین الملل در زمینه سیاست تجاری بود.
برای نخستین بار بود که سوالی در مورد عربستان در این نظرسنجی مطرح می‌شد.
لیز تراس در نخستین سفر به منطقه پس از بدست گرفتن سکان وزارت خارجه انگلیس، از عربستان سعودی عازم قطر خواهد شد تا درباره قرارداد‌های بازرگانی جدید و همکاری‌های امنیتی با مقامات دو کشور گفتگو کند.
ولیعهد‌های عربستان و امارات از دوستان نزدیک انگلیس به شمار می‌روند که در انگلیس سرمایه گذاری‌های فراوانی انجام داده اند.
دولت انگلیس که پس از خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، با دشواری‌هایی روبروست، در صدد است ۳۰ میلیارد پوند قرارداد جدید با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منعقد کند.
انتهای پیام/