خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت بروجرد تدوین می‌شود

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 01 آبان 1400 - 14:14
شهردار بروجرد گفت: سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت برای توسعه و پیشرفت شهر تدوین می‌شود.
بروجرد،شهر،بيرانوند،عيدي،شهردار،شهرداري،سند،شهري،انداز،تدوين ...

ایسنا/لرستان شهردار بروجرد گفت: سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت برای توسعه و پیشرفت شهر تدوین می‌شود.
یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروجرد دارای استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف است و برای اداره کردن شهر نیازمند همکاری و تعامل مردم هستیم.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری یک مدیریتی پیچیده است و خیلی ها با آن آشنایی ندارند به دلیل اینکه نمی‌دانند منابع هزینه و درآمدی شهرداری چطوری تامین می‌شود.
شهردار بروجرد با بیان اینکه شهر بدون همراهی مردم اداره نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از پارک‌ها و بوستان‌های شهری فاقد سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی بوده که در اولویت قرار داده شده‌اند و کار مناسب سازی و بهسازی پیاده‌روها در سطح شهر و آسفالت معابر و کوچه‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
عیدی بیرانوند اضافه کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان مکان‌های مختلف در نظر گرفته شده است و مردم باید مساعدت داشته باشند.
وی بیان کرد: آسفالت شهر یک بحث جدی است و امید می‌رود تمام لکه‌گیری‌های سطح شهر را انجام دهیم؛ هم اکنون ۱۰ اکیپ آسفالت در سطح شهر مشغول هستند و تا قبل از شروع فصل سرما لکه گیری انجام شود.
شهردار بروجرد ادامه داد: در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی اقدامات مختلف مانند لایروبی انهار و کانال‌ها در حال انجام است و مبلمان شهری نیز باید ساماندهی شود.
عیدی بیرانوند اظهار کرد: برخی واحدهای صنفی بروجرد با مسدود کردن مسیر تردد و پیاده‌روها مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند که با این واحدهای متخلف به شدت برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: تدوین سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت زیرساخت‌ها و مبلمان شهری در بروجرد لازم و ضروری است.
این سند را با شورا و مردم تدوین خواهیم کرد که هرکسی مدیریت شهری را عهده‌دار شد بتوان آن را اجرا کند.
شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تدوین سند چشم انداز پنج ساله با مشارکت دانشگاه، شورای اسلامی شهر، مردم، مشاوران و کارشناسان محقق شود تا بتوان نقشه راه باشد.
عیدی بیرانوند اضافه کرد: در بروجرد طرح‌های مهمی از جمله اجرای طرح کمربندی تقاطع‌های غیرهمسطح و دریاچه مصنوعی از مطالبات عمومی بوده که در سند چشم انداز پنج ساله مشخص شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی گرم‌خانه، افزود: راه‌اندازی گرم‌خانه برای کارتن‌خواب وظیفه شهرداری به تنهایی نیست و باید همه دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را در این مورد انجام دهند.
شهردار بروجرد بیان کرد: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مکانی در نظر گرفته شده تا پس از زنده‌گیری به این مکان منتقل و نگهداری شود.
عیدی بیرانوند ادامه داد: بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاه‌های اجرایی مطرح است و اساسا، احترام و تکریم ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم‌های اداری نظام اسلامی، هدف نهایی از ارائه خدمات عمومی است.
وی عنوان کرد: فراهم کردن زیربنا و محل مناسب مراجعه یکی از ارکان‌های مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در شهرداری‌هاست که باعث رضایت خاطر مراجعین و کارکنان خواهد شد.
شهردار بروجرد اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شهرداری راه‌اندازی نواحی به منظور نظارت دقیق بر روند ساخت و سازها و ساماندهی، همچنین مدیریت علمی بر آن و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری صحیح بر نظافت شهر است.
عیدی بیرانوند تصریح کرد: با توجه به گستردگی شهرک‌های شمال محور کمربندی، شهروندان این مناطق با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و عملاً خدمات رسانی به اهالی به کندی صورت می‌گیرد، لذا با تشکیل ناحیه ویژه شهرداری منطقه ٣ خدمات رسانی به شهروندان (شهرک‌های نیاوران، اندیشه، مسکن مهر، پردیس، شهرک غرب، ایثار، زاگرس و شهرک شهرداری) سرعت گرفته و این ساختار اداری جدید می‌تواند در کاهش مشکلات این مناطق موثر باشد.
انتهای پیام