خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

داماد ترامپ با پول‌های عربستان شرکت سرمایه گذاری تاسیس می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 01 آبان 1400 - 13:23
جرد کوشنر در حال مذاکره با عربستان در راستای دریافت ۲ میلیارد دلار برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری خود است.
كوشنر،عربستان،دلار،سرمايه،سلمان،داماد،كاخ،مشاور،سفيد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، جرد کوشنر، مشاور سابق کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حال مذاکره برای دریافت بیش از ۲ میلیارد دلار از عربستان برای راه اندازی شرکت خصوصی خود است.
این پول از طریق صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان -که از سوی محمد بن سلمان اداره می‌شود- تأمین خواهد شد و صندوق سرمایه گذاری اعلام کرده که توانایی افزایش این مبلغ تا ۵ میلیارد دلار را نیز دارد.
در ماه ژوئیه، خبری مبنی بر اینکه مشاور سابق کاخ سفید در حال راه اندازی شرکت سرمایه گذاری خود به نام «Affinity Partners» است منتشر شد.
رویترز در آن زمان گزارش داد که وی به دنبال افتتاح دفتری در تل آویو است.
بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، کوشنر رابطه نزدیکی با چندین مقام ارشد در سراسر خاورمیانه از جمله بن سلمان دارد و با این اشخاص از طریق ایمیل و پیام در ارتباط است.
در دوران حضور کوشنر در دولت ترامپ، خانواده سلطنتی عربستان به پاس خوش خدمتی‌های وی، دو شمشیر و یک خنجر به ارزش نزدیک به ۴۸ هزار دلار به او هدیه کردند.
داماد ترامپ در ایجاد توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین، سودان و مراکش نیز نقش بسزایی ایفا کرد.
انتهای پیام/