خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سفر فراکسیون زنان مجلس به کردستان/ انتظارات و دستاوردها

ایسنا | سیاسی | شنبه، 01 آبان 1400 - 12:30
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از اعضای این فراکسیون به استان کردستان خبر داد و تاکید کرد که این سفر در راستای وظایف ملی نمایندگان و جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مطالبات بانوان کردستانی در هفته وحدت صورت گرفت.
زنان،مجلس،فراكسيون،كردستان،اعضاي،استان،تاكيد،سفر،مريوان،بانو ...

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از اعضای این فراکسیون به استان کردستان خبر داد و تاکید کرد که این سفر در راستای وظایف ملی نمایندگان و جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مطالبات بانوان کردستانی در هفته وحدت صورت گرفت.
سارا فلاحی در گفت و گو با ایسنا، با تشریح سفر تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس به استان کردستان، بیان کرد: اعضای فراکسیون زنان ابتدا در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج مورد استقبال رسمی استاندار کردستان قرار گرفتند و در دیداری به بررسی برخی مسائل مهم حوزه زنان و خانواده در این استان پرداختند.
نمایندگان سپس به دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان رفتند و هر کدام طی سخنانی به تشریح برنامه ها و اهداف فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پرداختند.
وی در ادامه اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با انتقاد از مغفول ماندن ارتقای آموزش خانواده، بر ضرورت توجه به رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی، افراد شاخص و هنرمندان تاکید کرد و گفت که باید به سه معضل طلاق، اعتیاد و خودکشی در استان کردستان توجه شود؛ گرچه درصد و میزان این معضلات بالا نیست، ولی وضعیتشان تأثیرگذار است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای فراکسیون زنان سپس در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان در استانداری شرکت کردند.
رئیس فراکسیون زنان بر استفاده از تمام ظرفیت های مجلس برای رفع مسائل زنان تاکید کرد.سارا فلاحی از دیگر اعضای فراکسیون زنان مجلس در این جلسه بر رفع موانع سیاسی و فکری در مسیر فعالیت زنان ایرانی تاکید کرد و برای حل مشکلات گوناگون زنان پیشنهاد اختصاص بودجه ای جداگانه را مطرح کرد .
زهرا شیخی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز تشخیص دیررس بیماری به ویژه سرطان در زنان کردستانی را یکی از مشکلات بانوان این منطقه دانست و اعلام کرد که پژوهشگاه سرطان ایران در زمینه غربالگری سرطان در صورت اعلام آمادگی مسئولان استانی آماده کمک و ارائه خدمات به بانوان کردستانی است.
وی در ادامه تاکید کرد: نشست با سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و زنان کارآفرین استان کردستان از دیگر برنامه های سفر دو روزه فراکسیون زنان مجلس به کردستان بود.
فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در این نشست بر حمایت مجلس از کارآفرینان توسط مجلس با مصوبه مهم تسهیل در اخذ مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و گفت مجلس دنبال محدود کردن اقتصاد دیجیتال و فروش محصولات خانگی نیست.
رئیس فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد که مجلس در بحث اولویت‌های چهارگانه یعنی هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی به جایگاه زنان توجه ویژه دارد.
وی در پایان بیان کرد: بازدید از خانه امن و اورژانس اجتماعی سنندج، نشست با زنان کار آفرین و فعالین اجتماعی در مریوان، دیدار با خانواده شهید عباسی، افتتاح تعاونی فراگیر بانوان ئاسو در مریوان، افتتاح انجمن توانمندسازی و حمایت از زنان کابوک، بازدید از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی مریوان، بازدید از کارگاه خیاطی در روستای سعدآباد در نقطه صفر مرزی و ادای احترام اعضای فراکسیون زنان مجلس به شهدای گمنام زریوار مریوان پایان بخش سفر دو روزه اعضای فراکسیون به کردستان بود.
انتهای پیام