خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استقرار اکیپ های دامپزشکی سایر استان ها در خوزستان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 03 اردیبهشت 1398 - 09:57
اهواز- مدیر کل دامپزشکی خوزستان از استقرار اکیپ های دامپزشکی ۷ استان به منظور امداد رسانی به دامداران سیل زده در استان خوزستان خبر داد.
دامپزشكي،سيل،دام،خوزستان،درمان،سمپاشي،اكيپ،دامداران،دامي

مصطفی کنارکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: استقرار اکیپ‌های دامپزشکی استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، تهران، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان در قالب همکاری‌های بین استانی و به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر به دامداران و روستاییان آسیب دیده از سیل اخیر و به درخواست اداره کل دامپزشکی استان خوزستان صورت گرفت.
وی جلوگیری از شیوع و بروز بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان که در نهایت منجر به خطر افتادن سلامت می‌شود را از دیگر مأموریت‌های اکیپ‌های اعزامی عنوان کرد.
مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: از آغاز بحران سیل تاکنون ۳۰ اکیپ در استان خوزستان به امر درمان، واکسیناسیون، سمپاشی، پایش و مراقبت و غیره برای ممانعت از شیوع و اپیدمی بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌پردازند.
کنارکوهی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵ اکیپ شامل اکیپ‌های داخل استانی و اعزامی از سایر استان‌ها به صورت شبانه روزی و با بکارگیری تمام توان و امکانات در زمینه کنترل و پیشگیری، درمان در حوزه دامی، آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و همکاری در تأمین بهداشت عمومی جامعه در شهرستان‌های سیل زده و در معرض سیل از جمله هویزه، باوی، شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، دزفول، شوش، شادگان، آبادان، خرمشهر و کارون فعالیت می‌کنند.
مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت استان‌های معین و استان‌های داوطلب برای امدادرسانی به دامداران گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ رأس دام و ۲۰ هزار قطعه طیور درمان شده‌اند و ۲۲ هزار رأس دام نیز جهت جلوگیری از بیماری‌های انگلی سمپاشی شدند.