خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شکست آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 30 مهر 1400 - 06:12
آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا گه در راستای برنامه تسلیحاتی پنتاگون قرار بود انجام شود با شکست مواجه شد.
صوت،مافوق،آزمايش،آمريكا،موشك،پيشرفته،چين،خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از بروز نقص فنی و ناتوانی یک راکت حامل موشک، بار دیگر آزمایش موشک فراصوت آمریکا با شکست مواجه شد.
منابع خبری گزارش دادند این آزمایش در راستای رقابت جهانی آمریکا در عرصه ساخت سلاح‌های جنگی و پیشرفته که در دستور کار پنتاگون قرار دارد صورت گرفته است.
موشک‌های پیشرفته مافوق صوت از بالاترین سطح اتمسفر پرتاب می‌شوند تا با سرعتی بیش از ۵ برابر سرعت صوت یعنی حدود ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت هدف حرکت کند.
در مجموعه یک آزمایش جداگانه که زیر نظر نیروی دریایی و ارتش آمریکا انجام شد نمونه‌های اولیه این موشک هایپرسونیک مورد آزمایش قرار گرفت، که به گفته شاهدان محلی با شکست مواجه شد.
این اخبار در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده با موفقیت توانسته یک سلاح مافوق صوت پیشرفته را آزمایش کند.
آمریکا و متحدانش در جهان سرعت خود را برای ساخت سلاح‌های مافوق صوت افزایش داده اند.
چین اخیراً دو موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است.
یکی از این موشک‌ها قادر است با صورتی مافوق صوت دور زمین بچرخد و پس از آن به هدف اصابت کند.
روز چهارشنبه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران از پیشرفت‌های چین در عرصه موشک‌های پیشرفته نظامی اظهار نگرانی کرد و گفت: ما به شدت نگران موشک‌های مافوق صوت چین هستیم.
انتهای پیام/