خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کریمی: سازمان ملی جوانان مجددا تشکیل شود

ایسنا | سیاسی، استان‌ها | پنجشنبه، 29 مهر 1400 - 23:12
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خواستار تشکیل مجدد سازمان ملی جوانان شد.
جوانان،حوزه،سمن،ورزش،استان،تشكيل،كريمي،ورزشي،هيات،نامه،امور، ...

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خواستار تشکیل مجدد سازمان ملی جوانان شد.
دکتر علی اکبر کریمی ۲۹ مهرماه در نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن های جوانان، تشکل ها و فعالین اردوهای جهادی استان مرکزی، با اشاره به نگاه مثبت وزیر ورزش به جوانان، افزود: امید است که در حوزه جوانان تحولی در کشور رقم بخورد.
وی گفت: در سال های گذشته پس از ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش، امور جوانان در سایه ورزش قرار گرفت و حوزه جوانان نیز در استان ها به صورت کامل کمرنگ شد، بر این اساس باید این تحول در حوزه جوانان رقم بخورد.
با تفکیک حوزه جوانان از حوزه ورزش موافقیم، تشکیل وزارتخانه جدید مطلوب نیست، اما تشکیل سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش راهکار مناسبی است، این موضوع در مجلس با استقبال مواجه است و امیدواریم برای تقویت حوزه جوانان در سطح ملی این سازمان مجددا شکل گیرد.
کریمی با بیان اینکه جوانان امروز مشکلات و مطالبات به حق زیادی دارند، افزود: این مشکلات فقط در بحث ازدواج، اشتغال و مسکن و ...
نیست.
علاوه بر این موارد دغدغه هایی در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و باید متولی امور جوانان، به همه امور جوانان نگاهی جامع داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه سمن ها سرمایه هایی برای کشور هستند، با تشکیل آنها کارهای بزرگی در کشور انجام شده است و سمن ها در حوزه جوانان به محلی برای کادرسازی و تربیت مدیران آینده تبدیل شده اند، گفت: فقدان قانون جامع برای اداره امور سمن ها و تشکیل و ساماندهی آنها و حمایت های دولت را در کشور شاهدیم ولی علیرغم پیگیری های انجام شده لایحه ای در این خصوص ارائه نشد، البته طرحی به عنوان قانون ساماندهی سمن ها در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است و فراکسیونی برای رسیدگی به امور سمن نیز تشکیل شده است.
کریمی با بیان اینکه در استان ۴۴۰ سمن وجود دارد که ۹۵ سمن مربوط به حوزه وزرش و جوانان است و کارنامه ای درخشان را در استان شاهدیم، اما باید برای کیفیت بخشی سمن ها ساماندهی را دنبال کرد و باید مطالبات آنها را مدنظر داشت، گفت: فاقد اطلاعاتی جامع از نخبگان جوان هستیم و باید بانک اطلاعاتی از جوانان نخبه و کارشناس توسط معاونت جوانان تهیه شود که مسیر استفاده از این سرمایه های اجتماعی را میسر می کند.
وی تاکید کرد: فدراسیون ها و هیات ها آیین نامه هایی دارند که گردش نخبگان در انها رخ نمی دهد، هیات ها و فدراسیون ها باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنند، اما ضوابط و ایین نامه ها به شکلی است که چنین روندی را اجازه نمی دهد، از طرفی اعتبارات فدراسیون در تهران صرف اردوهای ملی می شود و چیزی به هیئات شهرستان ها نمی رسد، این هیات ها به لحاظ مالی ضعف بالایی دارند و باید منابع فدراسیون به شکل عادلانه در استان ها توزیع شود.
کریمی با بیان اینکه صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان در استان در حد شعار باقی مانده است، گفت: آیین نامه استخدام و اشتغال قهرمانان باعث اشتغال این افراد نشده است و الزامی را در این ایین نامه ها شاهد نیستیم، از طرفی بخش زیادی از منابع مالی حوزه ورزش توسط فوتبال بلعیده می شود و قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها انگیزه سایر ورزشکاران سایر رشته ها را نابود می کند و لازم است در این راستا ضوابط و سقفی برای قراردادها در نظر گرفت.
وی در خصوص ورزش بانوان اظهار کرد: این حوزه به ویژه در شهرستان ها مغفول مانده است، فضای ورزشی بانوان مورد بی توجهی قرار گرفته است و باید عنایت ویژه ای به این حوزه داشت، همچنین باید زمینه برگزاری کلاس های مربی گری نیز در نظر گرفته شود.
کریمی اضافه کرد: در تعدادی از شهرهای غیر از مرکز استان، استادیوم ۱۵ هزار نفری وجود دارد، اما مجموعه اراک هنوز تکمیل نشده است، بزرگترین سالن ورزشی در حال ساخت اراک با جمعیت ۶۰۰ هزار نفر ۳ هزار نفر ظرفیت دارد و در واقع حق مردم تضییع می شود.
وی گفت: آیین نامه اجاره اماکن ورزشی به شکلی اجرا می شود که لطمه به هیات ورزشی را به دنبال داشته است.
باید شرایطی دیده شود که اولویت با هیات های ورزشی باشد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف تیم داری توسط شهرداری ها نیز شد.
انتهای پیام