۲۸۶ مورد انشعاب جدید برق در بخش خانگی چرداول
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان چرداول گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در ادارات شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف برق شد.

ایسنا/ایلام مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان چرداول گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در ادارات شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف برق شد.
«حمید صوفینیا» در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: امسال با چند وضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبهرو شدیم یکی گرمای زودرس بود که بهطور متوسط فروردین ماه حدود پنج درجه و اردیبهشتماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاههای سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظهای را نیاز دارد.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان چرداول با اشاره به اینکه پدیده قطعی برق، مسئلهای است که در طول سالهای اخیر با قوت و ضعف ادامه داشته و این مسئله در سال گذشته با شدت بسیار بیشتری زمینه نارضایتی مردم را به وجود آورده است، گفت: قطعی برق در سالهای گذشته تنها در فصل تابستان و به سبب پاسخگو نبودن ظرفیت نیروگاهی به نیاز افسار گسیخته مصرف برق شکل گرفت اما در یک سال گذشته علاوه بر فصل تابستان شاهد مسئله قطعی برق در فصل زمستان نیز بودهایم.
وی با بیان اینکه خاموشیها در فصل زمستان به دلیل کمبود سوختهای فسیلی ورودی به نیروگاه شکل میگیرد، تصریح کرد: در آستانهی فصل سرما از مردم میخواهیم مدیریت مصرف برق و گاز را انجام دهند، تا در زمینه تولید برق با مشکل مواجه نشویم و برق پایدار و مطمئن به مشترکین واگذار گردد.
وی با بیان اینکه تعداد مشترکین شرکت در بخش خانگی را ۱۳ هزار و ۵۴۴ مشترک ذکر و تعداد انشعابات جدید را ۲۸۶ فقره عنوان و اظهار کرد: تعداد مشترکین شرکت در بخش صنعتی ۶۰ مورد و بخش کشاورزی ۳۱۸ مشترک است.
صفری در مورد استقبال مردم شهرستان از اپلیکیشن «برق من» گفت: امروزه مردم جهت کسب اطلاع و آگاهی از اخبار و رویدادهای روز جامعه همواره از فضای مجازی و سامانهها و سایتها استقبال میکنند و اپلیکیشن «برق من» بدلیل برخورداری از امکانات و تمهیدات لازم، مورد استقبال مردم و مشترکین برق در این شهرستان قرار گرفته است.
دلیل آنهم برخورداری از خدمات و اطلاع رسانی درباره خاموشی مشترکین است بدین منظور که مشترکین میتوانند همه روزه به این اپلیکیشن مراجعه و نسبت به مشاهده اطلاعات لازم در مورد مدیریت اضطراری بار اقدام کنند.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی مشترکین در خصوص خرابی وسایل اندازه گیری که به دلیل مدیریت مصرف در تابستان به وجود آمد بیشتر بصورت حضوری و مراجعه مشترک به اداره صورت پذیرفت.
که به طور تقریبی حدود ۱۰۰ مورد مراجعه به اداره در خصوص خرابی وسایل برق توسط مشترکین صورت گرفته است، که با توجه به راهنمایی های انجام شده نسبت به ثبت خسارات وارده در سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری توانیر اقدام گردید.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان با تاکید بر اینکه در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به کمبود نیرو و پیک تابستانه این امور نسبت به بازدید از ادارات شهرستان بصورت روزانه اقدام شد، افزود: مصارف ادارات بررسی و در صورت افزایش مصرف نسبت به دورههای مشابه سال قبل و خارج از عرف نسبت به قطع برق اشتراکهای مذکور اقدام گردید.
همچنین آموزش مدیریت مصرف برق و آشنایی آنها در خصوص چگونگی کاهش مصرف ادارات داده شد که با استقبال مدیران مواجه شد.
انتهای پیام