نشست رسانهای رئیس سازمان «اوج» آغاز شد
احسان محمدحسنی رییس سازمان رسانهای «اوج» در یک نشست خبری همزمان با دهمین سالگرد آغاز به کار این مجموعه، به سوالات رسانهها پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانهای احسان محمدحسنی رییس سازمان «اوج» صبح امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه در محل نخلستان سازمان اوج برگزار شد.
محمدحسنی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد پیشرو گفت: از دوستانی که ظرف این دو سال خیمه اوج را همراهی کردند تشکر میکنم.
جا دارد در همین آغاز از ده سال همراهی بچههای رسانه قدردانی کنم.
قدردان محبت و لطف بیاندازه شما هستم.
در این ده سالگی باید از کسانی که به مجموعه اعتماد کردند و این میدان را در اختیار این تیم قرار دادند هم تشکر کنم، فرماندهان عالی بودند که در راس آن رهبر انقلاب بود که ما را دلگرم کردند.
وی ادامه داد: باید توضیح بدهم اوج چه ویژگیهایی دارد.
اوج در سال نود بعد از نزدیک به دو سال بررسی و مطالعه تاسیس شد.
ما دو سال تمام عملکرد دستگاههای رسمی فرهنگی کشور را به دقت بررسی کردیم به طراحی رسیدیم که مجموعهای خارج از ساختارهای رسمی نیاز به تأسیس است شاید برای اولین بار است که عرض میکنم هیچکدام از بچههای اوج کارمند رسمی هیچکدام از نهادهای خاص نیستند و نیروهای آزاد هستند.
محمدحسنی گفت: اوج چند ویژگی دارد؛ ویژگی اول این است که ستاد کم عده و چابک دارد.
بلایی که سر سازمانهای رسمی مثل صداوسیما و ارشاد آمده این است که حجم نیروی انسانی و هزینههای جاری آنقدر زیاد است که امکان تولید و نفس کشیدن ندارند.
چشم بر هم میزنند باید حقوق چند میلیاردی پرسنل را فراهم کنند.
اوج در طول این ده سال با یک ستاد کم عده که نزدیک به ۱۱۰ نفر است، فعالیت میکند و سعی کردیم این موضوع را حفظ کنیم.
من بچه کشاورز هستم، یک قیچی هرس دستمان است و سعی میکنیم این موضوع را حفظ کنیم و اجازه فربه شدن را به لحاظ نیرو و تجهیزات ندادهایم.
برای اوج هیچوقت تجهیزات خریداری نکردهایم.
سال گذشته ۱۸ میلیارد کمک گرفتیم، ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم
وی ادامه داد: هر آنچه درآمد داشتیم در تولید سرمایهگذاری کردیم.
این سازمان در سال نود با ۵۰۰ میلیون تومان بودجه راهاندازی شد.
اولین کمک که با افتخار از سپاه گرفتیم، کار را شروع کردیم سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد کمک دریافت کرده و بیش از نود میلیارد تومان درآمد داشتیم که بخشی از این درآمد در خارج از کشور است.
سال گذشته سریال «آقازاده» را به یک پلتفرم فروختیم «به وقت شام» در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایوان هفتصد هزار دلار فروختیم که تنفسی برای ما ایجاد کرد.
من شفاف عدد و ارقام را میگویم.
در کنار ستاد کم عده و چابک، همه پول صرف تولید میشود.
این گزارش در حال بهروزرسانی است…