خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می‌شود

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 25 مهر 1400 - 02:41
یک متخصص عفونی گفت: احتمال بروز پیک جدید کرونا به دلیل سهل انگاری مردم وجود دارد.
رعايت،بهداشتي،سطح،ماسك،ميرزايي،آمار،افزايش،كرونا،واكسينه

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد احتمال بروز پیک جدید کرونا به دلیل سهل انگاری مردم اظهار کرد: با توجه به روند نزولی آمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور و همچنین خلوت شدن نسبی مراکز درمانی و کاهش تعداد تخت‌های اشغال شده در سطح بیمارستان‌ها که به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون با حجم بالا در زمان کوتاه، شاهد سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها و ...
هستیم.
میرزایی ادامه داد: این عادی انگاری‌ها قطعا می‌تواند منجر به بروز موج جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور بشود و مردم نباید صرفِ واکسینه شدن، از رعایت اصول بهداشتی غافل بشوند.
او گفت:در کشور ما و سایر کشورها، جمعیت قابل توجهی هنوز واکسینه نشده اند، این امر باعث می‌شود که ویروس کرونا در سطح جامعه همچنان در گردش باشد.
با توجه به تغییر شکل و جهش‌های ویروس؛ مجددا با افزایش آمار مبتلایان و به دنبال آن با افزایش آمار مرگ و میر مواجه خواهیم شد.
میرزایی در مورد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، تصریح کرد: مدتی است که شاهد حضور و تجمع گسترده مردم در فضا‌های بسته و محیط‌های عمومی هستیم، همچنین استفاده از ماسک نیز کمرنگ شده است زیرا مردم با تصور ایمنی کامل به دلیل دریافت واکسن از ماسک استفاده نمی‌کنند.
او افزود: این عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به افزایش مبتلایان و بستری‌ها در چند روز اخیر منجر شده است و متاسفانه شاهد افزایش آمار بستری‌ها در سطح بیمارستان‌ها هستیم.
میرزایی گفت: توصیه بنده به همه هموطنان این است که تا ایمنی کامل جامعه و واکسینه شدن ۸۰ درصد مردم، از حضور در فضا‌های عمومی و تجمع در مکان‌های بسته و بدون تهویه پرهیز کنند و همچنان به استفاده از ماسک در فضا‌های عمومی مداومت داشته باشند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/