خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش ۵۵ تا ۷۵ درصدی بستری بر اثر واکسیناسیون کرونا

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 24 مهر 1400 - 23:59
مقدمی با اشاره به اینکه هدف از واکسیناسیون جلوگیری از مرگ و میر است، گفت که تاکنون هم ۵۵ تا ۷۵ درصد کاهش بستری بیماران کرونایی را داشتیم.
پزشكي،اطلاعات،واكسيناسيون،واكسن،شيراز،معاون،دانشگاه،علوم،اشا ...

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مقدمی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و یونسیان متخصص اپیدمیولوژی امشب ۲۴ مهرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سایه روشن تحقیقات دانشگاه شیراز در مورد واکسن سینوفارم پرداختند.
محسن مقدمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: کار ما به صورت تحقیقاتی انجام شد که همچنان ادامه دارد و نتایجی که بیرون آمده به عنوان گزارش اولیه و ابتدایی است که مبنی بر دیتاهای کلی است.
مقدمی افزود: در استان فارس با توجه به اینکه دیتاسنترهای خیلی خوبی داشتیم، در حقیقت در نرم افزاری اطلاعات تمام بیماران ثبت شده است و مواردی که پی سی آر مثبت داشتند، فرد در بیمارستان بستری شده بود یا اینکه بیمار در بیمارستان فوت کرده را مورد بررسی قرار دادیم.
او با اشاره به اینکه نکته مهم این است که از اواخر اسفند که واکسیناسیون گروه پزشکی شروع شد و پس از آن که دز دوم انجام شد ما اطلاعات اولیه را چک کردیم، ادامه داد: در جوامع علمی بحث می‌شد که واکسن های تزریق شده کیفیت ندارند اما نکته مهمی که باید به آن بپردازیم این است که بحث توانمندی واکسن برای بیماری کووید این است که جلوگیری از عفونت می کند یا خیر، لذا آن چیزی که مهم است جلوگیری از بیماری شدید و فوت بیمار است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مهم ترین هدف ما واکسیناسیون است که بتوانیم جلوی مرگ و میر و موارد بستری شدید را بگیریم، بیان کرد: تمام واکسن ها را مورد بررسی قرار دادیم، اما واکسن بهارات و برکت تنها در بررسی‌های ما به دلیل اینکه به تعداد محدود در دسترس بود حذف شد.
کاهش ۶۵ تا ۷۵ درصد مرگ و میر با واکسیناسیون کرونا
مقدمی با اشاره به اینکه بین ۶۵ تا ۷۵ درصد با تزریق واکسن مرگ و میر کاهش پیدا می کند، گفت: ۵۵ تا ۷۵ درصد کاهش در موارد بستری داشتیم، اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد فشار بر روی بیمارستان ها بیشتر می شد.
او با اشاره به اینکه خیلی ها دچار علائم خفیف هستند و مراجعه ای به مراکز درمانی نمی کنند، افزود: این مقاله همچنان ادامه دارد و اطلاعاتی که ما ارائه دادیم تا مرداد ماه است، اطلاعات شهریور و مهرماه را اضافه خواهیم کرد لذا گزارش درونی صورت گرفت و تاکید ما بیشتر بر نقاط قوت بود یعنی اینکه واکسیناسیون توانست سبب دلگرمی شود.
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه اگر موج دلتا را در نظر بگیریم و مرداد و شهریور ماه را هم اضافه کنیم اطلاعات مقاله تغییر پیدا می کند، اظهار کرد: اطلاعاتی که منتشر شد نشان دهنده نتیجه نهایی نیست، باید مهر و شهریور به اطلاعات ارائه شده اضافه شود، در حال آنالیز کردن اطلاعات هستیم و به اطلاعات اضافه خواهیم کرد، این یک گزارش درونی بود و به هیچ وجه نمی‌تواند استناد علمی داشته باشد، این مقاله گزارش اولیه بود که بتوانیم اعلام کنیم که واکسیناسیون تا چند موثر بوده است.
در حال تکمیل...