خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امامت از ارکان اعتقادات شیعیان است

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 24 مهر 1400 - 23:54
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان، امامت را از ارکان اعتقادات شیعیان برشمرد و گفت: از راه‌های تشخیص امام، علم غیب و روایاتی است که توسط امام قبلی بیان شده است.
امام،امامت،تشخيص،زمان،عج،خدا،غيب،لرستان،شيعه،علم،دانشگاه

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی دانشگاه لرستان، امامت را از ارکان اعتقادات شیعیان برشمرد و گفت: از راه‌های تشخیص امام، علم غیب و روایاتی است که توسط امام قبلی بیان شده است.
حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل امروز ۲۴ مهرماه، با تبریک به‌مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) و بیان اینکه امامت از ارکان اعتقادات است و اصلی است که شیعه برای آن بهای سنگینی پرداخته است، اظهار کرد: از شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) تا میثم تمارها، کمیل‌ها و صدها نفر برای دفاع از اصل امامت جان خود را فدا کردند.
وی با بیان اینکه علمای بزرگ هم خون‌جگرها خوردند تا بگویند امام و حجت خدا همواره برای جامعه لازم است، افزود: در تبیین بحث امامت آنچه مهم است حضور معنوی امام است و اگر امام نباشد ارتباط مردم قطع است در واقع امام حلقه وصل ارتباط مردم با خدا است کمااینکه در روایات ائمه معصومین آمده است که به‌وسیله ما خدا را بشناسید.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه اعتقاد شیعه این است که امام اولاً معصوم و در ثانی نیاز جامعه است که از طریق خدا نصب می‌شود، تصریح کرد کرد: در اعتقاد شیعه وجود امام تا روز قیامت برای جامعه بشریت یک نیاز محسوب می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با طرح این سؤال که مردم برای تشخیص امام چه راه‌هایی داشتند و از کجا می‌فهمیدند بعد از امام صادق(ع)، امام کاظم‌(ع) یا بعد از امام حسن‌عسگری(ع) امام زمان(عج) به امامت می‌رسد، افزود: نخستین راه تشخیص امام، روایاتی است که توسط امام قبلی بیان می‌شود از طرفی راه دیگر تشخیص امام، علم غیب امام است.
وی قدرت پاسخگویی امام به سؤالات را راه دیگر تشخیص امام دانست و با اشاره به اینکه علم غیب و پاسخگویی امام به سؤالات به اذن خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: امام از نیات و افعال خبر دارد.
فلاحی‌اصل با بیان اینکه شبهات در خصوص امامت زیاد است و در شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان، امامت و ولایت امام زمان(عج) را انکار می‌کنند، ادامه داد: با موضوع مهدویت به صورت علمی برخورد شود.
وی کسب معرفت، کرامت، استقامت بر دین را از وظایف مؤمنان در زمان غیبت امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: در دوران آخرالزمان حق و باطل با هم آمیخته می‌شود و وظیفه ما در زمان غیبت دوری از باطل شناخت حق است و قرآن معیار شناخت حق است.
انتهای پیام