خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 آبان 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

ایران در جایگاه ۵۲ مرگ و میر کرونا به نسبت جمعیت

مشرق | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 22 مهر 1400 - 22:59
کسی نمی‌تواند از این واقعیت صحبت کند که ایران در جایگاه ۵۲ مرگ و میر به نسبت جمعیت وجود دارد که مورد توجه قرار نمی‌گیرد ، و روند نزولی است که حاکی از نوعی موفقیت در جامعه است.
كرونا،رسانه،كشور،آموزشي،دكتر،آموزش،دانش،ايران،مجازي،نظام،اجت ...

خلاصه خبر

براساس رصد میدانی باید اذعان کرد یکی از چالش های جدی کشور در عرصه رسانه مسئله کرونا است ، البته اگر مواجهه درستی داشته باشیم کرونا فرصتی برای عبور از تحریم رسانه ای است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: سؤال این است که اکنون با وجود تمرکز تمام ظرفیت رسانه ای دشمن بر روی مسئله کرونا ،آیا ستاد مستقل و رسانه ای برای مواجهه با این هجمه در کشور وجود دارد ، متأسفانه پاسخ منفی است و باید این رویه تغییر پیدا کند.
که باید به آن توجه کرد.
غفاری در خاتمه گفت: نکتۀ بعدی که باید به آن توجه کرد که واقعیات کشور برای مردم تعریف شود همانطور که رهبری متذکر شدند که واقعیات جامعه را در اختیار مردم بگذارید و از مشکلات و دستاوردها با آن ها صحبت کنید ، نباید بهشت خیالی برای مردم بسازیم ، رسانه باید همزمان در بیان واقعیت و ساخت اجتماعی واقعیت براساس اهداف خود حضور پیدا کنند ، رسانه باید از دریچۀ دید مخاطب روایت سازی انجام دهد و برای روایت رسانه ای خلاقیت و هنر را مورد توجه قرار دهد به زعم بنده نگاه حاج قاسم باید در روایت رسانه ای جمهوری اسلامی حاکم شود که بیشترین فرصت را در تهدیدها و استفاده از آن می‌دانند به طور کل نظام رسانه ای کشور باید امید آفرینی کند همانطور که رهبر انقلاب تأکید خاصی بر امید آفرینی در جامعه دارند.
مفهوم تاب آوری از دهۀ ۱۹۷۰ در ادبیات ریسک جهان مطرح شد که تعریف کلی آن ظرفیت جامعه یا افراد برای مواجهه با یک خطر و رفع آن است.
که باید به آن اشاره کرد.
این کارشناس در ادامه گفت: کرونا نیز این شرایط را تشدید کرد متأسفانه از منظر اقتصادی ، آرامش اجتماعی و ...
که مورد ارزیابی قرار می‌دهد ، نرخ هایی که اثر مستقیم بر یکدیگر دارند و تأثیر مستقیم بر سواد عمومی جامعه دارد و شکی نیست که کارایی نظام آموزشی ایران از درون آموزش دیده است.
وی تصریح کرد: مؤلفۀ بعدی کارایی بیرونی است که مؤلفه هایی مانند میزان مهارت دانش آموختگان یا ورود آن ها به بازار کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و امروز شاهدیم که دانش آموز خارج شده از نظام آموزشی مجازی در این موارد دچار افت هستند ، متأسفانه باید اذعان کرد که دانش آموزان به خصوص در دروس پایه با افت جدی مواجه شده اند ، دانش آموزان و دانشجویان ادراک روشنی از آینده خود ندارند و تا حدی دچار یأس هستند ، آن ها با امور تحصیلی درگیر نیستند و از فعالیت های آموزشی دور شده اند که آسیب جدی برای تعلیم و تربیت کشور ایجاد کرده است.
این کارشناس تأکید کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور سعی کرد که راهکارهای جبرانی برای آموزش در دورۀ کرونا در پیش بگیرد ، مانند پخش محتوای آموزشی از شبکه های سیما ، راه اندازی سامانه شاد ، کمک به تأمین وسایل آموزشی هوشمند ، اولویت دادن به مناطق محروم و عشایری که نیاز به کمک بیشتری دارند.باید اذعان کرد که کشورهای دیگر وضعیت بهتری در کنترل اثرات سودی و نابی آموزش عالی داشتند کشورهایی مانند برزیل ، آلمان و فنلاند که راهکارهایی مانند تولید پادکست ، ارسال بسته های آموزشی رایگان ، کمک به معلمان برای انجام آموزش مجازی ، استفاده از راهبران آموزش مجازی ، حمایت روحی و روانی از معلم ها با هماهنگی بین نهادهای مربوطه ، حضور مسئولین در محل مدرسه و مشاوره به والدین و دانش آموزان ، استقرار نظام ارزیابی دقیق ، تشویق خانواده ها برای استخدام معلم خصوصی ، تقویت برنامه های اردویی و تابستانی را در کشور خود اجرا کردند.
تشکیل ستاد مدیریت بحران کرونا در وزارت آموزش و پرورش
تهیه و ارائه بسته های آموزشی ویژه در فضای مجازی برای دانش آموزان
*تنظیم: علی پژوهش