عدم وجود پاسخ قانع کننده برای توقف لایحه رتبه بندی معلمان
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از توقف لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گلایه کرد.

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از توقف لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گلایه کرد.
محمد وحیدی، در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق مواد ۲۳، ۲۳ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، ریاست مجلس و اعضای هیات رئیسه در حوزه وظایف خود مسئولیت مشترک دارند، اضافه کرد: مجلس یازدهم در حال به سرانجام رساندن کار۱۰ ساله دولتها و مجالس گذشته در زمینه رتبه بندی معلمان است و نباید پیگیریها و اقدامات انجام شده در این مرحله متوقف شود.
وی با بیان اینکه علت توقف لایحه رتبه بندی معلمان، درخواست برنامه و بودجه کشور بوده است، تصریح کرد: با بررسیهای مجدد که به درخواست برنامه و بودجه انجام شد، ۱۰ اولویت از این لایحه حذف شد اما همچنان اجرای این لایحه متوف شده است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ امضا برای در اولویت قرار گرفتن این لایحه جمعآوری شده است و پاسخ قانع کنندهای برای علت توقف این لایحه وجود ندارد.
وحیدی با تأکید بر ضرورت اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، بیان کرد: آموزش و پرورش بدون محوریت معلم در دوران تحولی و بدون توجه به شاخصهای تعلیم و تربیت، نمیتواند آموزش و پرورشی درحال رشد باشد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و تبدیل آن به قانون برای محوریت قرار گرفتن شایستگی در این وزارتخانه،یک ضرورت است.
وی ادامه داد: برخی با این باور که اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزینه بر و تعداد فرهنگیان زیاد است، تاکنون مانع از انجام آن شدند؛ این درحالی است که معلمان نیز همانند سایرخدمتگزاران نظام، عنصری مهم هستند و اهمیت ویژهای که دارند این است که نسل آینده توسط آنها تربیت میشود.
وحیدی با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را بدون وزیر آموزش و پرورش آغاز کرد و امیدواریم این موضوع سریعتر حل وفصل شود، اظهار کرد: اگر همه دستگاهها و مسئولان، مدرسه را کانون تربیت بدانند، مشکلات جامعه نیز کمتر و کمتر میشود.
انتهای پیام