خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نرخنامه بلیت اتوبوس بازگشت زائران اربعین بزودی تعیین می شود

مهر | دین و اندیشه، اقتصادی | شنبه، 03 مهر 1400 - 18:41
یک مقام مسئول گفت: نرخ بلیت اتوبوس برای زائران اربعین از مرز مهران به مقصد همه شهرها در حال تدوین و نهایی شدن است و همزمان با بازگشت زائران، در معرض دید آن‌ها قرار می گیرد.
سازمان،راهداري،زائران،نرخنامه،اربعين،مهران،مسافري

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری افزود: این فهرست بر اساس همان نرخنامه اربعین سال ۱۳۹۸ با درصدی افزایش مجاز سالانه که ابتدای امسال اضافه شد، تدوین شده و قیمت‌های آن همان نرخ ایام عادی با ضریب دو، به دلیل تردد یکسر خالی اتوبوس هاست.
وی اضافه کرد: این نرخ بزودی علاوه بر نصب در پایانه مرزی مهران در اختیار عوامل سازمان راهداری و همچنین سازمان تعزیرات قرار می‌گیرد و مبنای رسیدگی به تخلفات و گرانفروشی است و هرگونه تخلف از این نرخنامه موجب پیگرد قانونی و مجازات شرکت‌های حمل و نقلی خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری، این نرخنامه شناور و بسته به نوع و ظرفیت صندلی‌های اتوبوس و همچنین فاصله شهرهای مقصد مسافران است.
باقرجوان افزود: هنوز هیچ مسافری از مرز مهران به کشور بازنگشته است و پیش بینی ما این است که موج بازگشت زائران از پس فردا یا حداکثر فردا آغاز خواهد شد.
وی از آمادگی همه مسئولان و بخش‌های سازمان راهداری برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: تا این لحظه هیچ جابجایی از مرز مهران به سمت شهرهای دیگر برای زائران اربعین تعیین نشده است و بنابراین هرگونه شایعات در خصوص قیمت‌های بلیت بازگشت زائران را تکذیب می‌کنیم.