سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یونسکو: خشونت و آزار در مدارس مشکل بزرگی در جهان است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 13:52
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در گزارش جدید خود به خشونت در مدارس ۱۴۴ کشور پرداخت و نوشت آزار در مدارس مشکل بزرگی در جهان محسوب می‌شود.
تهديد،خشونت،گزارش،مدارس،آزار،فيزيكي،مناطق،كودكان،مشكل،كاهش،جهاني

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در گزارشی اعلام کرد خشونت و آزار در مدارس مشکل بزرگی در جهان محسوب می‌شود.
گزارش جدید یونسکو با عنوان «پشت آمار و ارقام: به خشونت و بدرفتاری در مدارس پایان دهید» تایید می‌کند خشونت و آزار در مدارس مشکلی عمده در جهان محسوب می‌شود.
این گزارش به مناسب گردهمایی بزرگ وزیران آموزش و پرورش در نشست جهانی آموزش سال دوهزار و نوزده منتشر شد.
این نشست روز سه‌شنبه در لندن برگزار شد.
این گزارش نشان می‌دهد با وجود وخامت این مشکل، برخی کشور‌ها موفق شدند در کاهش یا کنترل خشونت و تهدید در مدرسه موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورند.
این گزارش آخرین و جامع‌ترین شواهد در مورد خشونت و آزار در مدارس، تجزیه و تحلیل شیوع و روند جهانی و منطقه‌ای آن، ماهیت و تاثیر این مشکل و پاسخ‌های موفق در سطح ملی را نشان می‌دهد.
این گزارش مجموعه‌ای از اطلاعات کمی و کیفی به دست آمده از تحقیقات جهانی و منطقه‌ای است که ۱۴۴ کشور را در تمامی مناطق جهان در بر می‌گیرد.
طبق این گزارش، حدود یک سوم دانش‌آموزان (۳۲ درصد) قربانی تهدید از سوی همکلاسی‌های خود هستند و دست‌کم یک بار در ماه مورد خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند.
ارعاب و تهدید فیزیکی یکی از رایج‌ترین انواع تهدید‌ها در بسیاری از مناطق است.
اما در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا تهدید روانی بسیار رایج‌تر است.
تهدید جنسی دومین نوع تهدید به لحاظ اهمیت در برخی مناطق است.
خشونت و تهدید هم دختران و هم پسران را در بر می‌گیرد.
تهدید فیزیکی بیشتر میان پسران رایج است و در مقابل تهدید روانی در میان دختران شایع است.
تهدید از طریق تلفن همراه و تهدید اینترنتی هم در حال افزایش است.
تهدید تاثیر منفی زیادی بر سلامت روحی، کیفیت زندگی و نتایج تحصیلی کودکان دارد.
کودکانی که قربانی تهدید هستند سه برابر سایر کودکان نسبت به مدرسه احساس بیگانگی دارند و دو برابر سایرین با تحصیلات ناموفق رو به رو هستند.
با این حال خشونت و تهدید در مدارس در هفتاد و یک کشور و منطقه مورد بررسی کاهش یافته است.
مشخص شده است که رهبری و تعهد سیاسی در سطح بالا همراه با یک چارچوب قانونی و سیاسی قوی برای مقابله با خشونت علیه کودکان، در کاهش خشونت و تهدید در مدارس موثر است.
انتهای پیام/