خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسیدگی به ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در مردادماه

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 28 شهریور 1400 - 20:12
سجادی گفت: در مردادماه امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.
شكايات،كالا،فقره،رسيدگي،متخلف،تصريح،مدير،گزارش،مصالحه،سجادي

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت خبر داد؛
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجتبی سجادی، مدیر کل بازرس ویژه و امور تعزیرات با اشاره به دریافت ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات تصریح کرد: این گزارش‌ها شامل ۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش نوشتاری، یک هزار و ۷۷۴ مورد حضوری و ۹ هزار و ۸۷۲ مورد تلفنی بوده که از مجموع آن‌ها سه هزار و ۹۷۶ مورد متخلف و پنج هزار و ۶۸۵ مورد غیر متخلف شناخته شد و چهار هزار و ۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
وی ارزش ریالی پرونده‌ها را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات است.
بیشتر بخوانید
ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه‌های تجارت و انبار‌ها الزامی است
سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.
این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز تصریح کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات در خصوص راه‌های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت‌های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحد‌های متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس کنند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن‌ها اجحافی صورت گرفته می‌توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن ۱۲۴، نوشتاری، پست و پورتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام کنند.
انتهای پیام/