سفر بیش از 60 میلیون گردشگر بینالمللی به منطقه اکو
معاون سازمان اکو گفت: برگزاری 4 دوره جشنواره غذای بینالمللی جاده ابریشم از سال 2016 در زنجان بیانگر افزایش همکاریهای کشورهای عضو اکو و اعضای جاده ابریشم و تعداد بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، کانن نظروف شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان اظهار داشت: ما بر آنیم که برگزاری هرساله این جشنواره در شهر زنجان بتواند به توزیع بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو کمک کند که بدون شک جاده ابریشم نقش بسزایی در برقراری صلح دوستی و درک متقابل کشورهای همسایه دارد.
وی با اشاره به سازماندهی جشنواره غذای جاده ابریشم در زنجان افزود: برگزاری این جشنواره در زنجان نشانه ایستادن ما در کنار جوامع محلی به جهت انتقال قابلیت خود برای کمک به شکوفایی در جادههای گردشگری اکو و معرفی آنها به جامعه محلی و بینالمللی است.
معاون سازمان اکو خاطرنشان کرد: حوزه اکو، دارای پتانسیل قابل توجهی از نظر میراث تاریخی و فرهنگی است و یکی از ثروتمندترین مناطق جهان به شمار میرود که بین دو بازار مهم گردشگری اروپا و چین قرار دارد و نقشه بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارد.
وی با بیان اینکه در طول شش دهه گذشته گردشگری گسترش و تنوع زیستی خود را در سرتاسر جهان تجربه کرده است، افزود: علی رغم فعالیتهای مختلف و رویدادهای گردشگری منطقه اکو هنوز فاقد یک استراتژی جامعه منطقی برای گردشگری پایدار است که به منظور بهره گیری از پتانسیل زیاد منطقه، تنوع فعالیتهای گردشگری، در دسترس بودن خدمات کیفی و آشنایی با منطقه یک نیاز ضروری است.
نظروف بیان کرد: بیش از 60 میلیون گردشگر بینالمللی در سال 2017 به منطقه اکو سفر کردند که 4.5 درصد از کل آمار گردشگری جهان را تشکیل میدادند و این امر در درآمد گردشگری منطقه منعکس شده است که 2.84 درصد از کل هزینههای گردشگری بینالمللی را جذب کردهاند که با توجه به پتانسیل منطقه و جمعیت این نسبت مقدار تقریبا کمی است.
وی تصریح کرد: دبیرخانه اکو بزرگترین صنعت گردشگری در منطقه است که این امر از طریق توسعه استراتژی و سیاستهای مناسب امکانپذیر است، در این راستا دبیرخانه اکو پیش نویس پروژههای جدید را برای توریسم و گردشگری پایدار، استراتژی اکو و شبکه اپراتور تهیه کرده است.
معاون سازمان اکو بیان کرد: علاوه بر این دبیرخانه سازمان همکاریهای اقتصادی با سازمان بینالمللی و منطقهای برای تقویت زیرساختهای گردشگری و انتقال تجربه و تبادل اطلاعات برای تبدیل منطقه به عنوان یک بازار گردشگری همکاری میکنند.
انتهای پیام/ش