سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نگاهی به حضور مبلغان در شبکه‌های اجتماعی

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 24 شهریور 1400 - 07:59
روحانیون برای تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان خود از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب استفاده می کنند. در سال‌های اخیر، این امر در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان رواج داشته است.
اجتماعي،مخاطبان،امام،مجازي،مسجد،شاهين،انجيلي،فرانكفورت،كليسا ...

خلاصه خبر

امتیاز شاهین، امام جماعت مسجد نور در فرانکفورت و جسیکا هام، کشیش کلیسای انجیلی در دارمشتات یکی از شهرهای ایالت هسن در آلمان از جمله افرادی هستند که از شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام خود به مخاطبانشان استفاده می‌کنند.
جسیکاهام، سه‌شنبه هر هفته، از طریق لایو اینستاگرام، آیاتی از کتاب مقدس را برای پیروان کلیسای انجیلی می‌خواند و سپس همراه مخاطبان مجازی خود به دعا می‌پردازد.
او معتقد است که از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شکرگزاری در درگاه خداوند را به جوانان بیاموزد.
محور اصلی دعاهای او، شفاعت بیماران و کمک به افراد درمانده است.
او همچنین از مخاطبان می‌خواهد که احساس خود را برای او بنویسند و در پایان موسیقی آرامبخش برای آن‌ها پخش می‌کند.
امام شاهین، هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که امامان جماعت روزی بتوانند به شکلی مجازی با مخاطبان خود صحبت کنند: «وقتی من کوچک بودم، همیشه امامان جمعه به شکل ایستاده، خطبه‌های نماز جمعه را برای حاضران قرائت می‌کردند.
حتی در روزهای دیگر نیز مسلمانان به محل برگزاری نماز می‌رفتند، پشت سر امام جماعت نماز می‌خواندند و سوالات دینی خود را به شکل حضوری از او می‌پرسیدند.