خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امام‌جمعه قزوین: برخی اتفاقات به اعتماد مردم لطمه زد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 23 شهریور 1400 - 15:13
گروه استان‌ها- امام‌ جمعه قزوین گفت: متأسفانه در استان قزوین برخی اتفاقات افتاد که به اعتماد مردم لطمه زد و باید همت کنیم که این اعتماد آسیب‌دیده مردم به جای خودش برگردد.
قزوين،استان،اعتماد،عابديني،قضا،دادگستري،كشاورزي،دستگاه،ادامه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای کل قدیم و جدید دادگستری استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه باید امر عدالت و قسط را با قیام همگانی و مردمی و با اتکا به شفافیت، مشارکت مردمی و اعتمادسازی عملی کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی آیت‌الله رئیسی ریاست دستگاه قضا را به عهده گرفتند، تحولات جدی ایجاد و امیدهای تازه ای را در دل‌های مردم بیدار کردند.
بعد از ایشان هم خلف صالح و همکاری قدیمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای که پرونده های جدی را رسیدگی کرده بودند و مردم روحیات ایشان را می‌شناسند، امروز سکاندار این حرکت ارزشمند هستند و همه اینها امیدآفرین است.
عابدینی ادامه داد: وقتی تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر افراد به خاطر عدالت اسلامی مسلمان شدند و بعد هم جهات دیگر دین مبین اسلام را دیدند و به آن معتقد و باورمند شدند.
طرح سؤال امام‌جمعه درباره برخی زمین‌خواری‌ها
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع برخی اتفاقات در استان گفت: متأسفانه در استان قزوین یک‌سری اتفاقات افتاد که به اعتماد مردم لطمه زد و باید همت کنیم که این اعتماد آسیب‌دیده مردم به جای خودش برگردد.
چرا که اعتماد مهمترین سرمایه اجتماعی ماست و اگر آینده‌نگر باشیم، باید اعتماد مردم را هر روز تقویت کرده و اگر جایی تضییع شده، آن را جبران کنیم.
عابدینی افزود: امروز برای مردم این سؤال مطرح است که چرا یک مسئول قضایی در گذشته به استان قزوین آمده و در زمان مسئولیت ایشان تعداد قابل توجهی در روستا یا زادگاه ایشان صاحب زمین‌های مرغوب کشاورزی در قزوین شدند؟
برای مردم قزوین این موضوع مطرح است که چرا باید در نورآباد ممثنی این تعداد مردم مالک زمین‌های درجه یک کشاورزی قزوین شوند و این زمین‌ها بر خلاف قانون به مسکن و ویلا تبدیل شود.
وی ادامه داد: اما در کنار همین زمین‌ها یک کشاورزی که می‌خواهد 20 متر سایه‌بان بسازد، اجازه ندارد.
البته نباید هم این اجازه را داشته باشد؛ برای اینکه اگر هر کسی بخواهد در زمین کشاورزی خود سایه‌بانی بسازد، هرج‌ومرج می‌شود.
با این حال همین کشاورزان کشاورزان از ما سؤال می‌کنند چطور نمی‌توانیم 20 متر سایه‌بان درست کنیم، ولی افرادی می‌توانند در کنار زمین‌های ما ویلاهایی آنچنانی درست کنند.
انتقاد نباید باعث حرمت‌شکنی شود
امام جمعه قزوین یادآور شد: در اینجا این پاسخ را می‌شنویم که فلانی آن مسئولیت را دارد و ما این مسئولیت را نداریم.
اینجاست که اعتمادها آتش می‌گیرد و ما هم در این آتش‌ بی‌اعتمادی می‌سوزیم.
عابدینی با یادآوری اینکه «خدا می‌داند هیچ غرضی نسبت به کسی نداریم و دست همه عزیزان دستگاه قضا را می‌بوسیم» تصریح کرد: با وجود این همه زحمتی که توسط عزیزان دستگاه قضا کشیده می‌شود، کوتاهی در چنین مواقعی اعتماد مردم را به آتش می‌کشد.
البته اطمینان داریم با پرچمداری کارکنان دستگاه قضا اعتمادها به جای خود برخواهد گشت.
وی اضافه کرد: البته در زمینه انتقاد هم باید به مردم آموزش دهیم تا طوری کار کنند که انتقاد باعث شکسته شدن حرمت دیگران نشود.
در نهایت هم اعتقاد داریم امروز شرایط رشد و بالندگی برای افزایش اعتماد و امید فراهم شده و امیدواریم این راه با قدرت ادامه یابد.
فضای برادری و همدلی در شورای تأمین استان قزوین حاکم است
استاندار قزوین هم در این مراسم تسهیلگری را یکی از مصادیق اجرای قانون دانست و گفت: بعضی وقت‌ها قانون را طوری تفسیر می‌کنیم که همه چیز خشک و منجمد می‌شود و هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد.
در حالی که حرکت دادگستری استان قزوین تاکنون این‌گونه نبوده و همه تصمیم‌گیری‌ها برای تسهیل در کسب‌وکار مردم انجام شده است.
هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به حاکمیت فضای برادری و همدلی در شورای تأمین استان قزوین افزود: با وجود اختلاف نظرهایی که در برخی استان‌ها بین مسئولان دادگستری و استانداری وجود داشت، اما در استان قزوین در عین تفکیک قوا مسئولان دولتی و قضایی همدل و همراه بودند و در مسیر قانون حرکتی وحدت‌بخش و همگرا را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: همین همراهی‌ها و همدلی‌ها هم محیط خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم مهیا کرده و نیروهای قوای مجریه و قضاییه را در استان قزوین همسو و هم‌جهت کرده است.
انتهای پیام/ی