بازاریابی تخصصی نیاز اصلی کسبوکارهاست
یک کارآفرین گفت: بازاریابی تخصصی نیاز امروز کسبوکارهاست که در این راستا جلسات مختلفی در جهاد دانشگاهی داشتیم، تصور میکنم منش بر نیاز اصلی ما متمرکز شده است، افرادی که در حوزه تولید و کسبوکار فعال هستند تحتفشارهای متعددی قرار دارند وجود حامیانی مانند منش برای ما قوت قلب است.

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: بازاریابی تخصصی نیاز امروز کسبوکارهاست که در این راستا جلسات مختلفی در جهاد دانشگاهی داشتیم، تصور میکنم منش بر نیاز اصلی ما متمرکز شده است، افرادی که در حوزه تولید و کسبوکار فعال هستند تحتفشارهای متعددی قرار دارند وجود حامیانی مانند منش برای ما قوت قلب است.
سید علیرضا عرشیها در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: رساشید پایا یک شرکت دانشمحور و فعال در حوزه روشنایی است که محصولات روشنایی را بهصورت دانشبنیان طراحی و تولید میکند، درواقع ما در حوزه طراحی، تولید و فروش محصولات روشنایی فعالیت میکنیم و برای پروژههای بزرگ روشنایی، تخصصی طراحی میکنیم.
وی افزود: مبتنی بر این مسئله محصولات متنوعی برای فضای داخلی و بیرونی مانند پروژکتور، لامپ ضد انفجاری پتروشیمی، صنایع نفت و صنایع مختلف تولیدشده است که بهصورت خرده و عمدهفروشی به فروش میرسانیم.
مدیرعامل شرکت رساشید پایا اظهار کرد: پنج سال است که فعالیت خودم را در این شرکت آغاز کردم، شخصاً راهانداز و مؤسس این جریان بودم، پیش از آن در شرکتهای مختلف کار میکردم اما احساس کردم کارمندی رشد تخصصی ندارد بنابراین ریسک کردم و به کارآفرینی روی آوردم.
وی تأکید کرد: زمانی که این ایده در ذهنم شکل گرفت معتقد بودم با توجه به تواناییهایی که دارم میتوانم موفق شوم، اگرچه در میانه راه اشتباهاتی داشتم که ازنظر زمانی عقب افتادم اما عقب نکشیدم و با قدرت بیشتری ادامه مسیر را طی کردم، شاید مهمترین اشتباهم در آن زمان انتخاب اشتباه شریک بود.
در انتخاب شریک کسب و کار دقت کنید
عرشیها بیان کرد: کسبوکار مانند زندگی است و بدون شریک نمیتوان در آن موفق بود، نمیتوان انتظار داشت که یک فرد در رأس قرار بگیرد و با داشتن چند کارمند به موفقیت برسد بلکه داشتن شریکی که بخشی از کار را بر عهده بگیرد ضروری است، در شراکت باید دقت شود فردی را انتخاب کنید که نسبت به موفقیتتان شکی نداشته باشد و اهل ریسک باشد، اگر شریکی انتخاب شود که نسبت به آینده کار امیدی ندارد قطعاً شکست خواهید خورد همانطور که من در بخشی از کار به این دلیل شکست خوردم.
وی یادآور شد: تیم ما از پنج نفر تشکیلشده است که هر فردی در حوزه تخصصی خودش فعالیت دارد، در حال حاضر ۲۰ نیروی کار فعال داریم که ۱۵ نفر بهصورت مستقیم با ما همکاری میکنند؛ شرکت رساشید با تکیهبر نیروهای متخصص و با توجه به فرآیند تحقیق و توسعه برای چالشهای صنعت روشنایی راهحل ارائه میدهد که این امر صرفاً با یک نفر امکانپذیر نیست.
این کارآفرین اظهار کرد: زمانی که ما کار را شروع کردیم محصولات ال ای دی بهندرت در کشور وجود داشت و لامپهای کممصرف بهعنوان محصول جایگزین روشنایی التهابی در کشور حرف اول را میزدند؛ با ۲ نفر به هدف تحقیق و توسعه و تولید محصولات دانشمحور درزمینهٔ ال ای دی با سرمایه اولیه پانصد هزار تومان شرکت شروع به کارکرد، از همان ابتدا همانطور که تصور میشد تولید محصولات روشنایی ال ای دی با استقبال مواجه شد و هماکنون شرکت با بیست نفر به فعالیت خود ادامه میدهد.
وجود حامیانی مانند منش برای ما قوت قلب است
وی در ادامه با اشاره به منش مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: منش که زیر نظر جهاد دانشگاهی کار میکند در طرحی نو به حمایت از استارت آپها میپردازد، با شرکت در دورههایی که توسط منش برگزارشده اطلاعات خوبی به دست آوردیم و امیدواریم موفقیتهای بیشتری کسب کنیم.
عرشیها اظهار کرد: تیم منش اگر نسبت به اطلاعات تکمیلی کسبوکار کار ما مسلط شوند و در معرفی شرکت به ما کمک کنند قطعاً فروش ما بهطور چشمگیری افزایش پیدا میکند، بازاریابی تخصصی نیاز امروز کسبوکار ما است که در این راستا جلسات مختلفی در جهاد دانشگاهی داشتیم.
وی بیان کرد: تصور میکنم منش بر نیاز اصلی ما متمرکز شده است، افرادی که در حوزه تولید و کسبوکار فعال هستند تحتفشارهای متعددی قرار دارند وجود حامیانی مانند منش برای ما قوت قلب است، کسبوکارهای نوپا بیشتر از همه میتوانند از این فرصت استفاده کنند در شرایطی که موانع دولتی زیاد است حضور چنین حمایتگرانی مورد نیاز است.
این کارآفرین یادآور شد: به تمام افرادی که ایدهای خام در ذهن دارند توصیه میکنم که باقدرت کار را شروع کنند و گام اول را بردارند، از طرفی فراموش نکنند که مهارت کلید اصلی موفقیت است اگر کسی مهارت را بهصورت حرفهای کسب کرده باشد میتواند موفق شود، در این میان پیشنهاد میکنم که از کلاسهای آموزشی منش استفاده شود تا بتوانند زودتر مسیر موفقیت را طی کنند.
انتهای پیام