خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهدای اعضای جوان مشهدی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 22 شهریور 1400 - 13:34
مشهد ـ مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.
پيوند،بيمارستان،يوسفي،امير،مشهد،ساكن

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در یک‌هزار و نودمین مورد اهدا کننده مرگ مغزی، امیر یوسفی ۲۰ ساله که از بیمارستان شهید هاشمی نژاد به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی ادامه داد: کلیه‌های زنده‌یاد امیر یوسفی در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۱ ساله ساکن گناباد و خانم ۲۴ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، به‌صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: کبد مرحوم امیر یوسفی در بیمارستان منتصریه به خانم ۶۲ ساله ساکن زاهدان پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید.
وی با بیان این‌که قلب زنده‌یاد امیر یوسفی در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۴۶ ساله ساکن مشهد پیوند شد، گفت: قرنیه‌های مرحوم امیر یوسفی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.