خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نشست چهارجانبه وزرای انرژی لبنان، مصر، اردن و سوریه

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 15:29
وزرای انرژی لبنان، مصر، اردن و سوریه برای تصمیم‌گیری درباره ارسال برق و سوخت به لبنان در امان گرد هم آمدند.
لبنان،سوريه،اردن،مصر،برق،گاز،انتقال

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، امروز (چهارشنبه) وزرای انرژی چهار کشور لبنان، مصر، اردن و سوریه برای تصمیم‌گیری در خصوص ارسال برق اردن و گاز مصر از خاک سوریه به لبنان در «امان» پایتخت اردن یک نشست چهارجانبه و غیرعلنی برگزار کردند.
منابع محلی گزارش دادند در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین چهار کشور امضا خواهد شد که بر اساس آن کمیته‌های فنی و تخصصی تشکیل می‌شود تا در مورد آمادگی لبنان برای دریافت و انتقال گاز و برق بحث و تبادل نظر کنند.
به گفته این منابع کمیته‌ها فنی همچنین آمادگی زیرساختی این کشور‌ها را به ویژه در سوریه و لبنان و تاریخ پیشنهادی برای شروع پمپاژ گاز مصر و انتقال برق اردن به بیروت را مورد بررسی قرار خواهند داد.
پیش از این هم یک هیئت عالی‌رتبه لبنانی برای رایزنی و گرفتن موافقت سوریه به جهت انتقال گاز و برق مصر و اردن به لبنان از طریق خاک این کشور بعد از ۱۱ سال از شروع جنگ داخلی سوریه، به دمشق رفتند.
سوریه نیز برای کاستن از رنج مردم لبنان با این طرح موافقت کرد.
بعد از این نشست هیئتی بزرگ از مقامات بلند پایه سیاسی و مذهبی لبنان نیز به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفته و با او دیدار کردند، اسد هم در این دیدار اعلام کرد از مردم لبنان حمایت خواهد کرد.
انتهای پیام/