خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تردد در مرز میلک آرام و در جریان است

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 15:24
همتی گفت: وضعیت مرز میلک آرام است و از کسانی که از مرز عبور کردند تست کرونا گرفته است.
احمر،هلال،جمعيت،همتي،مرز،رئيس،تست،استان،كشور،افغانستان،اظهار ...

رئیس جمعیت هلال احمر:
به گزار ش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همتی رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نکته‌ی بسیار مهمی که وجود داشت وظیفه جمعیت هلال احمر حین کرونا اسکان و پذیرایی ازهر دو طرف بود.
همتی بیان کرد: این جنگ بین طرف‌های افغان و خوشبختانه بدون تلفات بود، ورود مردم افغانستان به کشور این بار کم و کنترل شده بود، کار آن تعدادی هم که داخل مرز شدند انجام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: کسانی که از دو طرف مرز میلک عبور می‌کنند مورد تست قرارمیگیرند، تا کنون بیش از ۳۳ هزار مورد تست انجام شده و از تردد موارد مشکوک جلوگیری شده است.
این موارد به مراکز مربوط معرفی می‌شدتد تا بحث قرمطینه دنبال شود.
وی افزود: خوشبختانانه همکاران ما حداکثر امادگی را دارند تا در صورت وقوع اتفاقات به هموطنان یا آوارگان کمک کنند.
همتی درباره وضعیت مرز ایران و افغانستان اظهار کرد: اوضاع مرز آرام و تردد در جریان است، ما نیز آرزو میکنیم که افغانستان در صلح باشد.
همتی بیان کرد: عزیزان ما در درمانگاه زرنگ حضور دارند، این درمانگاه چندروزی به علت درگیری‌ها تعطیل شده بود، اما اکنون فعالیتش ادامه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان دوستی ایران و افعانستان نیز در شرف راه اندازی است و با آرام گرفتن اوضاع فعالیت آغاز می‌شود، تامین امنیت بر عهده کشور میزبان است، رایزنی‌های خوبی انجام شده است و تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده و کار‌ها انجام شده است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی از این سفر خداقوت گفتن به همکارانی بود که در طرح نذر ۴ مشارکت داشتند طرح نذر ۴ با توجه به خشکسالی کشور ، در ۴ استان، ۱۵ شهرستان و ۳۳۳ روستا در حال اجرا است.
همتی اظهار کرد: بخش عمده فعالیت این طرح در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین به این محل اختصاص داده شده که بیش از ۷۰ درصد هزینه در استان است.
هرساله بحث توزیع تانکر، آب معدنی، اقدامات بهداشتی درمانی مطرح بود اما امسال تمرکزمان بر ایجاد منابع پایدار آب و لوله کشی به منازل است همچنین کلنگ زنی کارخانه تولید ماسک ۳ لایه نیز انجام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر تا امروز درمرزهای هوایی، زمینی، دریایی و ریلی ۱۶ استان کشور تست پی سی آر را انجام می دهند.
در مرز میلک بیش از ۳۳ هزار مورد تست پی سی آر انجام شده است و افرادی که مشکل داشته باشند به مراکز قرنطینه معرفی می شوند.
او بیان کرد: کمک به این منطقه با شرایط خاص اهمیت بسیاری دارد، می توانیم در آینده بحث احداث کارخانه های هلال احمر را داشته باشیم.
الویت ما تولید آب معدنی و البسه است که امیدواریم این کار پس از امکان ستجی و هماهنگی های لازم انجام شود.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/