خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض امکانپذیر نیست

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 15:24
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض و کمک مردم امکانپذیر نیست. بنابراین درخواست ما ورود دولت و کمک در این حوزه است.
تهران،شهر،شوراي،حمل،نقل،اتوبوس،فرهنگي،اسلامي،بازديد،دستگاه،ا ...

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مرکز کنترل فرمان و مرکز واکسیناسیون شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید هاشمی از ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران، همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد گفت: بر پایه قولی که ۲۰ روز پیش به شورای شهر تهران داده‌ایم تا بازگشایی مدارس ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۳۰۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه خرید جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد.
برای خرید اتوبوس‌های جدید تأمین اعتبار لازم انجام شده و شهردار تهران این موضوع را پیگیری کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این ۵۰۰ اتوبوس تا اواسط مهرماه و اوایل آبان ماه امسال به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهند شد، افزود: شهر تهران به اضافه شدن ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در این زمینه دولت باید کمک کند.
وی تصریح کرد: در همین راستا مکاتباتی با وزارت کشور و ریاست جمهوری انجام شده و امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به تأمین اتوبوس و واگن مورد نیاز حمل و نقل عمومی شود.
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: تأمین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض و کمک مردم امکانپذیر نیست.
لذا خواسته ما ورود دولت و کمک در این حوزه است.
بازسازی واگن‌ها و نوسازی تاکسی‌ها از دیگر مواردی بود که معاون شهردار تهران به آن اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و در بازدید امروز نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران از نزدیک در جریان این اقدامات قرار خواهند گرفت.
باید از ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی کاسته شود تا پویایی در شهر باقی بماند
در ادامه سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه معتقدم که بازدید اعضای شورای شهر به عنوان نماینده‌های مردم از پروژه‌ها و معاونت‌ها نگاه بازتری به اعضا می‌دهد.
گفت: در کمیسیون‌های تخصصی این دید همه جانبه وجود دارد ولی باید امکانی فراهم کرد تا با بازدید همه اعضا، نیروهای اجرایی خدمت بهتر و بهینه‌تر به شهروندان ارائه دهند.
نادعلی در ادامه افزود: همکاران بنده در کمیسیون‌های تخصصی این دید همه جانبه را دارند ولی باید امکانی فراهم کرد تا با بازدید همه اعضا، نیروهای اجرایی خدمت بهتر و بهینه‌تر به شهروندان ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر تأمین آسایش مسافران حمل و نقل عمومی باید در کنترل کرونا ورود کنیم، عنوان کرد: باید از ازدحام و تراکم حمل و نقل عمومی کاسته شود تا پویایی در شهر باقی بماند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تلاش می‌شود که برای ارائه خدمت بهتر همکاران به شهروندان هرچه نیاز است چه درباره دولت یا مجلس فراهم شود.
ایجاد دگرگونی در مدیریت شهری
در ادامه عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز شاهد یک تحول هستیم این اتفاقی که امروز در شهرداری تهران رخ می‌دهد در رفع کمبودهای ۴ سال یا حتی ۶ سال گذشته است.
چرا که سال‌هاست به ناوگان اتوبوسرانی و مترو چیزی اضافه نشد و با کمبود مواجه بوده است.
علوی تصریح کرد: کمبودها و مشکلات در مخاطرات کرونا خودش را بیشتر نشان داد چرا که تاب‌آوری در این بخش‌ها پایین بود.
اینکه در بدو ورود مدیریت شهری ششم با همت شهردار تهران، معاون حمل و نقل ترافیک و اعضای شورا به یک‌باره قرارداد اورهال و خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضا می‌شود، نشان از آغاز دگرگونی دارد.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی جز مراکز شیوع کرونا است گفت: از این رو این دغدغه از ابتدا مطرح بود که برای جبران کمبود واگن‌های مترو و اتوبوسرانی تصمیماتی اتخاذ و اجرا شود.
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شهردار تهران از نخستین روز قبول مسئولیت خود اولین موضوعی را که در حیطه شهرداری و فراتر از آن در دستور کار خود قرار دادند، کرونا بود.
امروزه مراکز واکسیناسیون در مجموعه‌های شهرداری در حال حاضر فعالیت هستند تا علاوه بر پرسنل و خانواده‌های آنان نیز واکسینه شوند تا باری از روی دوش وزارت بهداشت برداشته شود.