کم فروشی و گرانفروشی نانواییها بیشترین شکایت در زنجان است
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: کم فروشی و گرانفروشی نانواییها بیشترین شکایت مردمی از فعالیت اصناف در بخش کالایی زنجان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: کم فروشی و گرانفروشی نانواییها بیشترین شکایت مردمی از فعالیت اصناف در بخش کالایی زنجان است.
اسماعیل مسلمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه وزارت صمت بر روی افزایش تولید و عرضه در بازار برای تنظیم قیمتها تمرکز کرده است، اظهار کرد: بازار مورد نظارت مستمر است و اجازه نمیدهیم که گرانفروشی و بیثباتی قیمتها، مردم را در شرایط سخت اقتصاد آزار دهد.
وی تصریح کرد: این نظارتها توسط سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانی براساس برنامه زمانبندی شده انجام میشود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: در بخش کالایی عمده شکایات از نانواییها بدلیل کم فروشی، گرانفروشی و تعطیلی خودسرانه نانواییها بوده است.
وی همچنین از رسیدگی به پروندهها در بخش خدمات نیز خبر داد و تصریح کرد: در بخش خدمات نیز عمده شکایات از صنف تعمیرگاههای خودرو و تعمیرگاههای موبایل و لوازم خانگی بوده است.
مسلمی درباره میزان شکایات واصله در این مدت گفت: یک هزار و ۲۷ مورد شکایت مردمی در این مدت به سازمان واصل شده است که ۹۳۷ مورد از آن در بخش کالایی و ۹۰ مورد در بخش خدمات بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان زنجان یادآور شد: از این تعداد ۵۲۱ مورد به صورت تلفنی، ۳۷۷ مورد حضوری، ۸۳ مورد کتبی و ۴۶ مورد از طریق سایت، سامانهها و اپلیکیشنها دریافت شده است.
مسلمی ادامه داد: از شکایات دریافتی ۳۲۲ مورد منجر به تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شد و ۵۱ مورد جلب رضایت شاکی بود.
انتهای پیام/73004/ق