خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 25 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طراحی یک بازی برای افزایش هوش کلامی کودکان در قزوین

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 08 شهریور 1400 - 09:12
مدیر یک موسسه فرهنگی هنری در قزوین گفت: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.
كلامي،بازي،هوش،آموزشي،شاهنامه،موسسه،فرهنگي،كودكان،افزايش،بيا ...

ایسنا/قزوین مدیر یک موسسه فرهنگی هنری در قزوین گفت: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.
زهرا گروه‌ای‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این موسسه فرهنگی و هنری دوره‌های فن بیان و مهارت‌های ارتباطی و کلامی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه کودکان بالای ۶ سال می‌توانند از خدمات و دوره‌های موسسه فرهنگی استفاده کنند، ادامه داد: در حال حاضر بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه را طراحی کردیم که در پارک علم و فناوری و مرکز منش جهادانشگاهی قزوین مورد حمایت قرار گرفته است.
مدیر این موسسه فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک بازی کارتی است که شخصیت‌های شاهنامه مهره‌های آن هستند .
صفحه بازی به سمت قله قاف می‌رود و در نهایت به خانه سیمرغ می‌رسند.
شخصیت‌هایی مانند ضحاک و دیو سپید، در روند بازی خلل ایجاد می‌کنند و مانع حرکت مهره‌ها می‌شوند مگر اینکه کارهایی که آن‌ها می‌خواهند را شخص بازی‌کننده انجام دهد.
در هوش کلامی اندام گفتاری کودکان باید تقویت شده و دایره واژگان بالا باشد بر همین اساس بازی‌ها بر اساس هوش کلامی چیده شده است.
وی بیان کرد: به موضوعات کودکان و نوجوان کم پرداخته شده است و هر چقدر موسسه ایجاد شود جوابگوی نیاز نیست.
در کشورمان نیاز داریم بچه‌ها راه‌های برقراری ارتباط را بیاموزند و موسسات فرهنگی مختلفی در این خصوص در سراسر کشور فعالیت کنند، چراکه بهتر است دانش آموزان نحوه مذاکره، حل مشکلات و رفع تعارض را بیاموزند، خجالت نکشند و اعتماد به نفس پیدا کنند.
گروه‌ای‌ها تصریح کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه در پارک علم و فناوری مورد پذیرش قرار گرفت و جزو ۱۰ طرح منتخب قرار گرفت اما اتفاقی برای ما رخ نداد؛ در طرح شتابدهی کسب و کارها در جهاددانشگاهی قزوین بعد از پذیرش، جلسات آموزشی برگزار شد و بوم کسب و کار را ارائه دادند که نتیجه این جلسات آموزشی مثبت است و کمک شایانی به ما می‌کند چراکه در این حوزه ما به طور کامل بازار را نمی‌شناسیم.
وی اضافه کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاشیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و طی آموزش‌هایی با شخصیت‌های کهن آشنا شوند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.
مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن اشاره کرد: در عین حال که کارمان هویت‌ساز است نیاز داریم مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیریم، در تلاش هستیم طی همکاری با آموزش و پرورش محصول خود را به دانش آموزان معرفی کنیم.
انتهای پیام