خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 18 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیران باید به دنبال خلق منابع و درآمدزایی باشند

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 07 شهریور 1400 - 11:12
مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: مدیران باید به دنبال خلق منابع و درآمدزایی باشند.
مدارس،مديران،آموزشي،دانش،راهبران،پرورشي،مستمر،آموزان،مدرسه،م ...

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: مدیران باید به دنبال خلق منابع و درآمدزایی باشند.
محمد مهرافزون در جلسه هم‌اندیشی، تبادل نظرات، پیشنهادات و پرسش و پاسخ راهبران آموزشی که امروز هفتم شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت راهبران آموزشی و تربیتی صیانت از کیفیت یادگیری دانش آموزان روستایی است، آن‌ها باید هدف مدار، برنامه‌ریز و دانش بهروزی داشته باشند و بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش حرکت کنند و انتظار می‌رود مدیران ما در این شرایط سخت با هماهنگی راهبران آموزشی در مدارس به‌عنوان مدیرانی مدرسه محور عمل کنند.
وی خطاب به راهبران آموزشی تصریح کرد: در بازدیدها تمام آیتم‌های پروژه مهر مدنظر قرار داده شود و نسبت به انجام و پیگیری آن اهتمام ویژه صورت پذیرد برای مثال تابلو و پرچم مناسب مدارس و نصب آنان مکرراً پیگیری شود، مدیران نسبت به پیگیری ثبت‌نام در سامانه‌های پادا، سیدا و تنظیم آخرین اطلس آموزشی دانش آموزان اهتمام ورزند و در مدارس کارگروه‌های تخصصی برای رصد شبکه‌ شاد تشکیل دهند و حضور و غیاب دانش آموزان و معلمان به‌صورت مکتوب مستندسازی شود تا در زمان بازرسی مشکلی برای مدیران به وجود نیاید.
مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد در باب شرایط انتصاب مدیران در مدارس، خاطرنشان کرد: اگر مدیرانی شایسته و لایق و متناسب با نیازهای روز آموزش‌وپرورش تربیت و جذب شوند، می‌توانیم نظام آموزشی و پرورشی کشور را به سرمنزل مقصود رساند و در تحقق، اهداف غایی و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه گامی بزرگ برداشت، در باب آموزش نباید جریان‌های سیاسی دخیل شود و می‌بایست شایسته‌سالاری شود و هر فردی بر اساس علم، تجربه و دانش هدفمند انتصاب و انتخاب شود چون امروزه در نظام آموزشی و پرورشی، نقش و جایگاه مدیران مدارس بسیار حیاتی و مهم است.
مهرافزون اضافه کرد: مدیران ما امروز باید به دنبال خلق منابع و درآمدزایی باشند و از روش‌های مختلف برای کمک گرفتن از خیرین عزیز استفاده کنند اگر انسان‌ها از نحوه مشارکت و نیاز به آن اطمینان حاصل کنند و بدانند که ارائه مشارکت آن‌ها مستمر و جدی است قطعاً از انجام آن مضایقه نخواهند کرد و نقش مدیران ما در ایجاد این باور و فرهنگ‌سازی آن در جامعه بسیار چشم‌گیر است و امیدوارم مدیران مدارس با همفکری و تشریک مساعی و استفاده از کلیه امکانات و خلق منابع درآمد بتوانند گام‌های مؤثری در راه توسعه و پیشرفت برنامه‌های آموزشی و پرورشی کشور بردارند.
وی اضافه کرد: مدارس، رکن اصلی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده و عنصر کلیدی تداوم و استمرار آموزش و یادگیری در طول سال تحصیلی در تمام وضعیت‌های سه‌گانه و روش‌های آموزشی مختلف محسوب می‌شوند در مدارس معلمان، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش‌آموزی است که با مسئولیت مدیر مدرسه علاوه بر وظایف قبلی عهده‌دار مسئولیت‌های جدیدی در زیست‌بوم جدید هستند و مدیران با هماهنگی شورای مدرسه و تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان معین و مسئولان ادارات آموزش‌وپرورش می‌توانند هرگونه تصمیمی برای پیشبرد اهداف آموزشی، علمی و پرورشی مدارس اتخاذ کنند.
مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش فرهنگ رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به دانش آموزان با توجه به شرایط وضعیت بیماری کرونایی، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک‌تک دانش‌آموزان با روش‌های ذکرشده در وضعیت‌های سه‌گانه و تعامل و ارتباط بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با استفاده از فرصت‌های مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی، در بازگشایی مدارس چه حضوری و چه غیرحضوری از نکاتی است که مدیران می‌بایست نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام