خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 10 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نتایج رتبه‌بندی جامع دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

ایسنا | دانش و فناوری | یکشنبه، 07 شهریور 1400 - 09:53
نخستین دوره رتبه‌بندی جامع علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور موسوم به رعد ۱۴۰۰، با همکاری و مشارکت سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرانجام رسید و در نهایت نتایج این رتبه‌بندی اعلام شد.
بهبود،علوم،پزشكي،تلاش،رعد،ارتقاي،دانشجويي،جامع،نقاط،دانشگاه، ...

نخستین دوره رتبه‌بندی جامع علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور موسوم به رعد ۱۴۰۰، با همکاری و مشارکت سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرانجام رسید و در نهایت نتایج این رتبه‌بندی اعلام شد.
به گزارش ایسنا، این رتبه‌بندی ماحصل فعالیت‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ است و در ۶ وجه «بعد انسان‌ساز و حکمت‌بنیان» ، «بعد پاسخ‌گویی» ، «بعد بین‌الملی» ، «بعد سرآمدی و مرجعیت» و « دانشگاه نسل آینده و فناور» و«بعد مأموریت گرایی» است و رتبه هر دانشگاه در هر یک از حیطه‌ها لزوماً بیانگر جایگاه کلی آن دانشگاه نیست و بدیهی است که دانشگاه‌ها در حیطه‌های مختلف عملکرد یکسانی ندارند.
یکی از اهداف اصلی انجام رتبه‌بندی، بهبود و ارتقای عملکردها، رفع نقاط ضعف و ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.
در این رتبه‌بندی تلاش شد تا با دیدگاهی تلفیقی نسبت به فعالیت‌های دانشگاهی، علاوه بر تجمیع رتبه‌بندی‌های آموزشی و پژوهشی، برای نخستین بار ارتقاء کیفی فعالیت‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز مدنظر قرار گیرد چرا که امروزه با ظهور دانشگاه‌های نسل جدید، دانشگاه‌ها علاوه بر اهتمام و رقابت برای کسب جایگاه‌های کیفی در آموزش و پژوهش و فناوری، تلاش می‌کنند بامعرفی و ارائه کیفیت بالایی از فرهنگ دانشگاهی، رضایت دانشجویان و دانشگاهیان را نیز تضمین کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت،در اجرای رعد ۱۴۰۰ تلاش شد به اختلاف سطح و ظرفیت و امکانات دانشگاه‌های مختلف و ماُموریت‌های متفاوت آنان توجه شده و میزان تلاش دانشگاه‌ها در اعتلای آکادمیک مؤسسه، مورد نظر قرار گیرد.
شکل گیری یک نظام رتبه‌بندی جامع در کنار سایر نظام‌های نظارت و ارزیابی، منجر به تحرک و انگیزش مثبت دانشگاه‌ها و آموزش عالی سلامت شد و زمینه بهبود و ارتقای دانش مبتنی بر نیازهای سلامت در جامعه را فراهم می‌سازد.
نتایج حاصل از این رتبه‌بندی علمی در قالب نسخه الکترونیک کتاب رعد ۱۴۰۰ برای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی ارسال خواهد شد تا پس از مطالعه دقیق مقدمات و اصول و مبانی حاکم بر محاسبات، پیشنهادات سازنده از سوی مسئولان دانشگاهها در خصوص فرآیند رتبه‌بندی جامع ارائه شود تا برای برنامه‌ریزی مناسب و متناسب در راستای رفع نقاط ضعف و معرفی و ارتقای نقاط قوت و قابل بهبود در دانشگاه‌ها، اقدامات لازم صورت گیرد.
انتهای پیام