حواله نقد استخدام در مهر به نسیه نیمه دوم سال تحصیلی
پیگیریهای خبرنگار فارس در رشت نشان میدهد که این گروه سوم پودمانی مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان، مشکل اعتبار یا مسئله استخدامی ندارند و تخصیص اعتبار آنان انجام گرفته اما اینکه چرا به این گروه، نقد استخدام در مهر را به نسیه نیمه دوم سال وعده کردند، در هالهای از ابهام است.

پیگیریهای خبرنگار فارس در رشت نشان میدهد که این گروه سوم پودمانی مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان، مشکل اعتبار یا مسئله استخدامی ندارند و تخصیص اعتبار آنان انجام گرفته اما اینکه چرا به این گروه، نقد استخدام در مهر را به نسیه نیمه دوم سال وعده کردند، در هالهای از ابهام است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در ادامه بلاتکلیفی گروههای غیر رسمی آموزش و پرورش، مهارتآموزان مرحله سوم نهضتیهای قبل از ۹۲ نیز با وجود گذر از خانهای متفاوتی که پیشرو داشتند، در خان هفتم همچنان گیر کرده تا شاید با تدبیر مسؤولین امر، بعد از سالها چشم انتظاری از این خان نیز، با سلامت عبور کنند.
داستان از این قرار است که، طبق مصوبه مجلس برای مهارت آموزانی که ۲۰ تیر ۹۹ آزمون داده و قبول شدند احکام استخدام صادر شده اما با یک تفاوت، آن هم اینکه قبولیها به چند گروه تقسیم شدند که از این تقسیمات، احکام استخدام مشمولین مرحله اول و دوم، از مهر صادر میشود و گروه سوم و یا به اصطلاح پودمانیهای مرحله سوم را بلاتکلیف و با وعده صدور حکم از بهمن ماه به امان خدا رها کردهاند، حالا چه دلیلی دارد الله اعلم!
نقدی که به نسیه تبدیل شد
پیگیریهای خبرنگار فارس در رشت نشان میدهد که این گروه سوم پودمانی مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان، مشکل اعتبار یا مسئله استخدامی ندارند و تخصیص اعتبار آنان انجام گرفته اما اینکه چرا به این گروه، نقد استخدام در مهر را به نسیه نیمه دوم سال وعده کردند، در هالهای از ابهام است.
پیگیر صدور احکام استخدامی گروه سوم از مهر ماه هستیم
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای انجام شده در این باره معتقد است، دلیلی بر تعویق استخدامی این گروه نیست چرا که مسئله استخدامی این گروه برطرف و ردیف بودجه نیز در نظر گرفته شده است.
محمدرضا احمدی میگوید، «همه تلاش خود را میکنیم تا این موضوع به نتیجه برسد و وزارت خانه احکام استخدامی این گروه را نیز از مهر ماه صادر کند».
کی سوت پایان اجحاف به نیروهای غیر رسمی به صدا در می آید؟
گروه سوم مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان با تجمع در جلوی درب مجلس و وزارتخانه، خواهان مطالبه خود بوده و هستند و اینگونه به رسم دیگر گروههای سرگردان آموزش و پرورش صدای خود را به مسؤولین رساندند، اما سوال اینجاست، کی قرار است نابسامانیها و سرگردانی گروههای مختلف غیر رسمی به اتمام برسد و بالاخره سوت پایان اجحاف به نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش در قالب شش گروه همکار با این وزارت عریض و طویل، به صدا دربیاید؟!
تا کی باید مجلس شاهد تجمع گروههای مختلفی که مطالبات بهحقی دارند باشد و هر بار از سرتاسر کشور، این معلمان، رنج راه به جان بخرند و خطر کرده و با زدن به جادهها به امید رساندن صدای خود به نمایندگان مجلس جلوی درب بهارستان تجمع کنند؟
پرونده هایی که هیچگاه بسته نمیشوند
گروههای سرگردانی که هرکدام برای تعیین تکلیف به چند بخش تقسیم میشوند به این معنی که یک مصوبه مجلس منجر به بسته شدن پرونده یک گروه به طور کامل نمیشود بلکه بخشی از آن را حل میکند و بخش زیادی را به صورت پروندهباز، رها کرده و انتظارات را در زمین و هوا معلق نگه میدارند.
سیر ثبات را به ریل قانون برگردانید
شایسته است، مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات هرچه سریع تر به طور کامل تعیین تکلیف گروههای مختلف آموزشیاران نهضتی، مربیانپیشدبستانی، حق التدریسها، خریدخدمات، نیروهای غیرانتفاعی، سرباز معلمها، کارنامهسبزها و قراردادیها را در دستور کار قرار دهند و با یک اقدام جهادی پروندههای همیشه باز آموزش و پرورش را با احقاق حقوق معلمانی که به صورت های مختلف با هزار امید و آرزو با آموزش و پرورش همکاری کردند را ببندد و سیر ثبات تربیت آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش را به ریل قانون برگرداند.
باشد که مسؤولین بشنوند و اقدام کنند چرا که از قدیم گفتهاند، «به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.»
انتهای پیام/۸۴۰۰۸