مسئولان در کاشمر نسبت به مطالبه مردم بیتوجه نباشند
کاشمر ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: مردم باید از مسئولین مطالبهگری کنند و مسئولین نیز باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی قریشی عصر چهارشنبه در نشست خبری خود همزمان با آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر که با شعار «قیام حسینی، مردم مطالبهگر و مسئولان پاسخگو» اظهار کرد: مردم باید از مسئولین مطالبهگری کنند و مسئولین نیز باید پاسخگو باشند، اگر تذکر ندهیم، فرهنگ بیتوجهی بر ما حاکم میشود.
وی ادامه داد: مطالبهگری شهروندی که مطالبه خود را از طریق صحیح و قانونی انجام داده نباید از طرف مسئولین بدون پاسخ بماند؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر از شهروندانی که به صورت صحیح مطالبهگری و امر به معروف کنند و در این راه دچار آسیب شوند، حمایت میکند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر با بیان اینکه این ستاد با مسئولین متخلف در برابر امر به معروف و نهی از منکر برخورد قانونی انجام میدهد، افزود: مسائل اجتماعی را با توجه به گزارشات مردمی و مطالبه آنان پیگیری میکنیم و تمامی مراحل در ستاد، دستگاه متولی و نهایتاً از طریق مقام قضائی قابل پیگری است.
وی گفت: احیای امر به معروف وظیفه همگان است و این کار باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود زیرا اگر همه تذکر دهیم و نسبت به مردم بیتفاوت نباشیم، جامعه قابل اصلاح است از طرفی، بیتوجهی به منکرات موجب وارد شدن آسیب به خانوادهها میشود که با برخورد مهربانانه میتوانیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را دوباره در جامعه رواج دهیم.
قریشی اضافه کرد: تذکر لسانی بیشترین تأثیر در رفتار فرد خطا کار را دارد زیرا اگر امر به معروف برای فرد تکرار شود به سمت منکرات نخواهد رفت.