خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کتاب «هم‌سفر حسین(ع)» با حضور میثم مطعی رونمایی شد

مهر | فرهنگی و هنری، دین و اندیشه | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 13:00
کتاب «هم‌سفر حسین(ع)» تحلیلی نو از سلوک عاشورایی عزاداران در چهار سفر عرفانی است. که در آستانه ماه محرم با حضور میثم مطیعی به همت هسته احیای امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی شد.
كتاب،سلوك،كاربردي،حسيني،عزاداران،عرفاني،تحليلي

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «هم‌سفر حسین (ع)» تحلیلی نو از سلوک عاشورایی عزاداران حسینی در چهار سفر عرفانی است که در آستانه محرم ۱۴۴۲ به همت هسته احیای امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با حضور میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) و محمدمهدی سیار شاعر آئینی و مؤلفان کتاب ابراهیم خانی و محسن خلیل‌آزاد، رونمایی شد.
کتاب «هم‌سفر حسین (ع)» تحلیلی نو از چهار سفر سلوکی و عرفانی است که عزاداران حسینی خود، بارها این سلوک را تجربه کرده‌اند.
یکی از ویژگی‌های مهم کتاب که آن را از دیگر آثار این‌چنینی در این حوزه متمایز کرده است؛ بیان مطالب جدید علمی با نگاهی کاربردی و قابل استفاده برای همگان است.
زبان این اثر به واسطه‌ی ذوق ادبی مصنف از خشکی مباحث فلسفی آن کاسته است.
از جهت دیگر رویکرد اجتماعی و کاربردی مؤلف در نگارش اثر، توازن مباحث نظری و کاربردی را در آن رقم‌زده است.
هم‌چنین جای جای کتاب با روضه‌ها، نجواها و درد دل‌هایی حسینی مزیّن شده است تا فراتر از تحلیل در متن کتاب، همچون مجالس روضه مجدد طعم این سلوک را تجربه کنیم.