خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

علم و دانش باید گره‌ای از مشکلات مردم باز کند

مهر | سیاسی | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 12:54
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: : علم و دانش زمانی اثر خود را می‌گذارد که گره‌ای از کار مردم باز کند.
مصرف،قاليباف،بشكه،نفت،مجلس،شوراي،روز،اسلامي،رئيس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدباقر قالیباف امروز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در جمع مدیران این نهاد، با تبریک روز خبرنگار و جهاد دانشگاهی و با یادی از شهدای این دو حوزه، گفت: مخصوصا ما با باوری که داریم و متکی بر مکتب قرآنی و مکتب اهل بیت هستیم، باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم و زندگی را به حدی برای مردم با آرامش و رفاه فراهم کنیم که آن‌ها بتوانند بندگی خدا را بکنند و این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش ماست.
وی افزود: علم و دانش زمانی اثر خود را می‌گذارد که گره‌ای از کار مردم باز کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ولی واقعیت این است که ما امروز در این زمینه کارنامه قابل قبولی نداریم.
اما امکانات قابل توجهی داریم.
قالیباف تاکید کرد: از میان منابع مختلف صنعت، معدن و نفت، اگر تنها نگاهی به حوزه نفت داشته باشیم می‌بینیم که سالانه بیش از ۵ میلیون بشکه مصرف داخلی و حدود ۸ میلیون هم با توجه به مشکلات، صادرات نفتی داریم.
وی گفت: اگر بشکه‌ای ۵۰ دلار هم در نظر بگیریم ما سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون دلار تنها در این بخش مصرف می‌کنیم و این رقم کمی نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین مشکلمان در کشور مدیریت و نداشتن یک حکمرانی درست در جای خودش است.
قالیباف گفت: همه ظرفیت‌های مادی و منابع انسانی هم افزایی ندارد و این ظرفیت‌ها را از بین می‌بریم.
وی با اشاره به وجود ناعدالتی و تبعیض بالا، افزود: در همین نمونه مصرف انرژی در داخل کشور برخی در روز یک بشکه نفت مصرف می‌کنند و برخی ۲۳ بشکه در روز مصرف دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این ناترازی در مصرف، تولید، ساختار بودجه، مدیریت، صندوق بازنشستگی و در کسری بودجه ما هم مشاهده می‌شود.حتی این ناترازی در جمعیت و آب هم هست.