خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نوروزی: سامانه گمرک به جای دسترسی عده‌ای خاص باید در دسترس وزارتخانه‌های صنعت، دادگستری و اقتصاد باشد

فارس | سیاسی | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 12:54
نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: سامانه گمرک به جای در دسترس بودن برای عده‌ای خاص باید در دسترس وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد و گمرک باشد و اگر یک عده موفق بودند چرا ما سالانه شاهد 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق به کشور هستیم؟
اقتصادي،قرار،كشور،نوروزي،توسعه،توجه،رباط،گمرك،كريم،قاچاق،نما ...

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: سامانه گمرک به جای در دسترس بودن برای عده‌ای خاص باید در دسترس وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد و گمرک باشد و اگر یک عده موفق بودند چرا ما سالانه شاهد 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق به کشور هستیم؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (17 مردادماه) گفت: از آقای رئیسی این توقع و انتظار را داریم که به مسائل اقتصادی و بحث دولت الکترونیک و فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد و یک تیم منسجم در این زمینه‌ها تعیین کند.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رشد اقتصادی ما باید شتابان و اشتغال‌زا و بسیج امکانات و ظرفیت‌ها طوری باشد که متوسط رشد 8 درصدی را در سال داشته باشیم که این امر محقق نشده است.
وی افزود: پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه‌ای کشور به ویژه با کشورهای منطقه آسیای جنوب‌غربی برای تبدیل شدن به قطب تجاری و ترانزیتی و انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای طرف تجارت باید در دستورکار قرار گیرد.
نوروزی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم، تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن، از منبع تأمین بودجه عمومی به منابع سرمایه‌های زاینده اقتصادی باید مدنظر باشد.
نماینده مردم رباط کریم اظهار داشت: همچنین حمایت از تأسیس شرکت‌های غیردولتی برای سرمایه‌گذاری، تحقق کامل هدفمندی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید و اشتغال و بهره‌وری، تقسیم کار و تعیین نقش ملی در مناطق استان‌ها و نواحی و سواحل کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، توسعه اقتصاد دریایی در جنوب کشور و بازارهای دریایی و مناطق مهم اقتصادی، توسعه حمل و نقل ریلی و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی به ویژه کریدور شمال جنوب با هدف توسعه صادرات و ترانزیت باید مورد توجه قرار گیرد.
نوروزی اظهار داشت: سامانه گمرک هم باید در اختیار وزارت اقتصاد باشد هم وزارت صمت و هم وزارت دادگستری نه اینکه در اختیار عده‌ای خاص که هنوز هم که هنوز است ما سالانه بین 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق داریم.
اگر این عده خاص موفق بودند چرا تا به این حد ما شاهد قاچاق هستیم؟
وی افزود: کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات باید مورد توجه قرار گیرد.
ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تأمین امنیت آن و تسلط بر دروازه‌های ورودی و خروجی شبکه‌های مجازی باید مدنظر باشد.
نوروزی خاطرنشان کرد:‌ از آقای اژه‌ای می‌خواهم مواردی که در قالب ماده 234 در خصوص عملکرد رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شده را مورد رسیدگی قرار دهد.
انتهای پیام/