خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۷ نفری که به علت عدم تزریق واکسن از دنیا رفتند

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 12:53
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طی یک هفته گذشته از ۲۳ مورد فوتی که در سطح استان خراسان جنوبی به علت بیماری کرونا داشتیم، ۱۷ نفر هیچ گونه تزریق واکسن انجام نداده بودند و مطمئنا اگر این افراد، واکسیناسیون را انجام داده بودند، اکنون در بین ما بودند و ما آنها را از دست نداده بودیم.
واكسن،كرونا،واكسيناسيون،تزريق،بيماري،استان،فوتي

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طی یک هفته گذشته از ۲۳ مورد فوتی که در سطح استان خراسان جنوبی به علت بیماری کرونا داشتیم، ۱۷ نفر هیچ گونه تزریق واکسن انجام نداده بودند و مطمئنا اگر این افراد، واکسیناسیون را انجام داده بودند، اکنون در بین ما بودند و ما آنها را از دست نداده بودیم.
محمد دهقانی، امروز یکشنبه ۱۷ مرداد در جمع رسانه‌های گروهی از تحویل محموله جدید واکسن خبر داد و گفت: روز گذشته ۱۶ مرداد ماه، محموله جدید واکسن سهمیه استان را مازاد بر سهمیه، دریافت کردیم که ۴۶ هزار و ۸۰۰ دز واکسن در انواع مختلف تحویل و بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: : این محموله شامل ۳۶ هزار ۸۰۰ دُز واکسن سینوفارم و ۱۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا است.
دهقانی با بیان اینکه تعدادی از گروه‌های سنی مخصوصا بالای ۶۰ سال هنوز جهت انجام واکسناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه نکرده‌اند، ادامه داد: طی یک هفته گذشته از ۲۳ مورد فوتی که در سطح استان خراسان جنوبی به علت بیماری کرونا داشتیم، ۱۷ نفر هیچگونه تزریق واکسن انجام نداده بودند و مطمئنا اگر این افراد، واکسیناسیون را انجام داده بودند، اکنون در بین ما بودند و ما آنها را از دست نداده بودیم.
وی با تاکید بر نقش واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کرونا و ابتلا به نوع شدید آن، خاطرنشان کرد: از گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال که مدت طولانی است در نوبت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، کسانی که باقی ماندند، حتما به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند تا این افراد که در گروه‌های سنی پر خطر قرار می‌گیرند، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، از نوع شدید و آسیب‌های جدی تر آن در امان بمانند.
وی بیان کرد: فردا در اولین مرحله ۴۰۰ نفر از کارکنان آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک از فردابانک، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه به نسبت پیک چهارم موارد فوتی کمتر است، یادآور شد: گفت: کمتر شدن فوتی‌های کرونایی به دلیل واکسیناسیون گروه‌های پر خطر جامعه است.
انتهای پیام