خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اصرار برای عضویت رژیم صهیونیستی موجب تجزیه اتحادیه آفریقا می‌شود

مهر | بین‌الملل | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 12:29
وزیر خارجه الجزایر در سخنانی گفت: اصرار برای عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا موجب تجزیه این اتحادیه خواهد شد.
اتحاديه،آفريقا،الجزاير،عضويت،رژيم،صهيونيستي،خارجه،وزير،اليوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر در سخنانی درباره پیامدهای اصرار «موسی فقی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای پیوستن رژیم صهیونیستی به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر هشدار داد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: «موسی فقی» از پیامدهای این قبیل رفتارها خبر ندارد و نمی داند که چنین مواضعی ممکن است به تجزیه اتحادیه آفریقا منجر شود.
گفتنی است، فقی روز گذشته در حمایت از موافقت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا مدعی شده بود که این اقدام کاملاً در حیطه صلاحیت‌های اوست و این تصمیم در سایه به رسمیت شناختن این رژیم از سوی بسیاری از کشورهای آفریقایی اتخاذ شده است.
پیشتر رأی الیوم اعلام کرده بود: مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز کرده‌اند و هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.
رأی الیوم همچنین نوشت: آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر، مجمع‌ الجزایر قمر، گابون، نیجریه، زیمباوه، لیبریا و سیشل موافقت خود را با تصمیم الجزایر اعلام کرده‌اند.
«رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر نیز در این خصوص تأکید کرده است: الجزایر در برابر مسأله عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا دست روی دست نخواهد گذاشت و دیپلماسی فشرده‌ای را برای مقابله با آن در پیش خواهد گرفت.
وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: این تحرکات دیپلماتیک در واقع واکنشی به عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا است.
گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است.
عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روزهای گذشته به دنبال داشته است.